عناصر مشارکتی به فرجی دانا خط می‌دهند


عناصر مشارکتی به فرجی دانا خط می‌دهند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عناصر مشارکتی به فرجی دانا خط می دهند, گفت: عناصر مشارکتی در وزارت علوم کم نیستند.

عزیز اکبریان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرج, در مورد استیضاح وزیر علوم اظهار کرد: استیضاح حق قانونی نمایندگان مجلس است و یکی از عوامل بازدارنده برای جلوگیری ازبروز تخلفات درسازمان ها و وزارت خانه ها است.

وی افزود: نمایندگان مجلس راه های بسیار زیادی برای جلوگیری از انحراف در وزارت علوم طی کردند ولی وزیر علوم و تحقیقات همچنان به  مسیر خودشان اصرار دارند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت نیز در این زمینه اعلام می کند که راه ما همین است.

وی گفت: مجلس قطعا از ابزار نظارتی خود استفاده می کند گرچه اعتقاد دارم که دولت و وزیر علوم می توانستند حرکات خود را اصلاح کنند.

نماینده مردم کرج بیان کرد: بر اساس وظایفی که برای ما تعریف شده نباید بنشینیم و نظاره گر تخلفات باشیم و وظیفه داریم در این زمینه اقدام نماییم.

اکبریان گفت: بیش از 50 درصد دانشگاه های ما فاقد رئیس دانشگاه هستند و توسط سرپرست اداره می شوند و تاحال سابقه نداشته که دانشگاهی مانند دانشگاه تهران 10ماه توسط سرپرست اداره شود.

اکبریان با بیان اینکه ادامه این روند به ضرر کشور است, افزود: وضعیت در دانشگاه خوارزمی نیز به همین صورت است و این دانشگاه نیز با سرپرست در حال اداره شدن است که این موضوع سبب پائین آمدن رتبه علمی مان در بین دانشگاه های جهان شده است.

نماینده مردم کرج در مورد عملکرد برخی از رسانه ها و ایجاد هجمه علیه نمایندگان مجلس برای انصراف از استیضاح  تاکید کرد: این همه هجمه و به سخره گرفتن نمایندگان مجلس برای انصراف از استیضاح وزیر برای چیست و چرا رسانه های  یک جریان خاص در این مورد علیه نمایندگان موضع گیری کردند.

وی با بیان اینکه همه حرف ما نمایندگان این است که فرجی دانا اجاره میدان داری به معاندین و مخالفین نظام را در دانشگاه ندهد و از به کارگیری این افراد با مشی تندرو در دانشگاه ها اجتناب کند] افزود: این افراد آینده دانشگاه ها را با چالش مواجه می کنند.

اکبریان افزود: به دولت هم می گوییم که از افراد تندور استفاده نکند و انسان های وارسته را جایگزین این افراد مسئله دار کند.

نماینده مردم کرج با بیان اینکه مجلس با هیچ کس مشکل شخصی ندارد بیان کرد: وزیر بهداشت در انتصابات خود تعداد زیادی از روسای دانشگا های علوم پزشکی در سراسر کشور را جابه جا کرده و مجلس نیز تاکنون در این زمینه وی را احضار نکرده است.

اکبریان با اذعان به خط دهی و تاثیر گذاری برخی از افراد مسئله دار به فرجی دانا بیان کرد: فرجی دانا خود شخصیت علمی و محترم است اما مشخص است که تیمی در وزارت علوم پشت سر فرجی دانا قرار گرفته است که دنبال به کارگیری افراد معاند نظام هستند.                             

وی بیا بیان اینکه افراد مسئله داری مانند مهاجرانی از فرجی دانا در رسانه های معاند حمایت می کنند افزود: فرجی دانا باید به دهن مهاجرانی بزند و بگوید که من تو را قبول ندارم.

اکبریان گفت: با مسائلی که مشاهده می کنیم  هرچه که جلو می رویم پی می بریم که استیضاح فرجی دانا سیاسی نبوده وحرکت درستی بوده است.

وی افزود: افراد زیادی از مقام های دولتی_ کوچک وبزرگ_ برای لابی و برگرداندن نظرم با من در روزهای گذشته تماس گرفته اند و تعداد تماس های زیاد باعث شد که گوشی تلفن همراهم را خاموش کنم.

اکبریان اظهارکرد: نمایندگان مجلس وامدار هیچ حزب و جناحی نیستند و هرچه که تصمیم گیری شود نظرات نمایندگان بوده است و تصمیم نمایندگان در مورد فرجی دانا گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ فراکسیونی نمی تواند بگوید که در این موضوع  تاثیرگذار هستم, گفت: تصمیم نمایندگان مسقلا گرفته شده است.

نماینده مردم کرج در مجلس افزود: این نظام با این همه شهید محل جولانگاه معاندین و مخالفین نظام نیست.

اکبریان در مورد این موضوع که حضور عناصر احزاب منحله مشارکت و مجاهدین در وزارت علوم چگونه است, گفت: عناصر مشارکتی در وزارت علوم کم نیستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon