قیمت نفت از ۱۰۲ دلار کمتر شد

قیمت نفت از 102 دلار کمتر شد

خبرگزاری تسنیم: درحالی که قیمت جهانی نفت به کمتر از ۱۰۲ دلار در هر بشکه رسیده است یک تحلیلگر بازار نفت گفت اگر قیمت نفت به زیر ۱۰۰ دلار برسد باید شاهد نشست اوپک و اقدام در جهت افزایش قیمت ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت امروز سه شنبه اندکی افزایش یافت و به 102 دلار نزدیک شد، اما به دلیل تقاضای ضعیف و کاهش نگرانی ها از بروز اختلال در عرضه، همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم 14 ماه گذشته که دیروز به ثبت رسیده بود باقی ماند.
قیمت نفت برنت روز دوشنبه به دلیل کاهش نگرانی سرمایه گذاران از درگیری های عراق و افزایش صادرات نفت لیبی، حدود 2 دلار کاهش یافت.
یوسوکه ستا، تحلیلگر بازار نفت در این باره اظهار داشت: «همچنان عرضه نفت در بازار زیاد است، که عمدتا به دلیل تقاضای ضعیف پالایشگاه های اروپایی و آسیایی است.» وی افزود: «در حال حاضر، من هیچ عاملی که بتواند مجددا تقاضا را افزایش بدهد، در بازار نمی بینم.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، برای تحویل در ماه اکتبر، پس از کاهش یک دلار و 93 سنتی در روز دوشنبه، امروز 21 سنت افزایش یافت و به 101 دلار و 81 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز 36 سنت افزایش یافت و به 96 دلار و 77 سنت رسید. قراردادهای ماه سپتامبر که در روز چهارشنبه منقضی می شود، جلسه قبلی را با 94 سنت کاهش به پایان برده بودند.
ستا اضافه کرد: «برنت ممکن است رقم 100 دلار در هر بشکه را تجربه کند، اما در این رقم از حمایت بسیار بسیار قوی ای برخوردار خواهد بود. اگر قیمت نفت برنت به زیر 100 دلار برسد، کشورهای عضو اوپک دست به کار خواهند شد و تشکیل جلسه خواهند داد، زیرا آنها قادر به تامین هزینه های بودجه ای خود نخواهند بود.»
نیروهای عراقی و کرد دیروز با حمایت حملات نظامی آمریکا، کنترل بزرگترین سد عراق را از تروریست ها باز پس گرفتند. سد موصل یک هدف استراتژیک برای هر دو طرف درگیری محسوب می شود.
انتهای پیام/ 99

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه