هزینه بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای ایمن‌سازی راه‌های کردستان


هزینه بیش از 200 میلیارد ریال برای ایمن‌سازی راه‌های کردستان

خبرگزاری تسنیم: مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای ایمن‌سازی راه‌های استان کردستان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمدراشد مدرس گرجی ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک استان که با حضور معاون عمرانی استاندار کردستان، مدیران استان و شهرداران و نماینده فرمانداران‌ برگزار شد، اظهار کرد: : از ابتدای امسال تاکنون بیش از 200 میلیارد ریال برای ایمن سازی راه‌های استان کردستان هزینه شده است.

وی گفت: این اقدامات شامل روکش آسفالت، لکه گیری آسفالت، نصب علایم، نصب حفاظ و گاردریل، حاشیه گذاری و نصب نرده‌های استاندارد بر روی پل‌های بزرگ با رنگ زرد بوده است.

هزینه 170 میلیارد ریالی روکش آسفالت در جاده‌های کردستان

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: از 15 اردیبهشت ماه امسال تاکنون 105 کیلومتر از راه‌ها و جاده‌های استان کردستان روکش آسفالت شده و برای این میزان 75 هزار تن آسفالت با هزینه 170 میلیارد ریال انجام شده است.

وی با اشاره به انجام یک هزار و 500 کیلومتر خط کشی در طول 3 ماه اخیر گفت: در همین مدت نیز 35 نقطه از نقاط حادثه خیز استان ایمن سازی و آشکارسازی شده است.

مدرس گرجی به نصب یک هزار و 200 کیلومتر سرعت گیر و نصب 20 هزار چشم گربه‌ای و ببری در سطح جاده‌های استان اشاره کرد و افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون نصب 3 هزار مورد علائم راهنمایی و رانندگی و 6 کیلومتر حفاظ گاردریل در سطح جاده‌های استان انجام شده است.

وی با اشاره به ساماندهی تقاطع سه راهی مریوان در محور سنندج – مریوان اظهار کرد: ساماندهی روشنایی پاسگاه پلیس راه سنندج – کرمانشاه و اجرای ایمن سازی مسیر تودار – شویشه در محور سنندج به مریوان با هزینه 20 میلیارد ریال از دیگر اقدامات این اداره‌کل برای ایمن سازی راه‌های استان بوده است.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه از نظر اعتبارات در مضیقه و کمبود هستیم، خاطر نشان کرد: در طول چند ماه گذشته بیش از 200 میلیارد ریال برای ایمن سازی راه‌های استان هزینه شده که بقیه عملیات‌های راه‌سازی به دلیل نبود اعتبارات رو به تعطیلی است.

کاهش 15 درصدی تلفات رانندگی در کردستان

وی به آمار تصادفات و کاهش 15 درصدی تلفات رانندگی در محورهای استان کردستان در سال 93 اشاره کرد و  گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی تا پایان تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تلفات رانندگی در سطح جاده‌های استان 15 درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم.

مدرس گرجی گفت: از ابتدای سال تا پایان تیرماه 92، 136 کشته در سطح جاده‌های استان اتفاق افتاده که امسال با انجام اقدامات ایمن سازی در همین مدت این رقم به 115 نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در کردستان کمتر از 200 کیلومتر بزرگراه وجود دارد، افزود: استان کردستان در زمینه بهبود تابلوهای ایمنی رتبه ششم کشوری، در اجرای ممیزی و انجام اطلاعات تعیین شده رتبه نخست و در انجام خط کشی رتبه یازدهم کشوری را داراست.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon