طوفان استان مرکزی به تهران و البرز کشیده شد/فروکش گردوخاک تا ساعتی دیگر

طوفان استان مرکزی به تهران و البرز کشیده شد/فروکش گردوخاک تا ساعتی دیگر

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طوفان استان مرکزی به تهران و البرز کشیده شد گفت: گرد‌ و خاک ناشی از این طوفان در تهران ساعتی دیگر برطرف می‌شود.

امین‌ حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط‌زیست خبرگزاری تسنیم در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: بر اثر افزایش سرعت وزش باد ما از دقایقی پیش شاهد طوفان گرد‌و خاک در استان مرکزی(دلیجان) هستیم که به این دلیل گرد‌وخاک به سمت تهران کشیده شده است.

وی ادامه داد: این گرد‌وخاک و وزش باد تا ساعاتی دیگر برطرف خواهد شد و اکنون سرعت وزش باد در تهران 12 نات( 6 متر بر ثانیه) است.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: گردوخاکی که اکنون در تهران است در استان البرز نیز وجود داشته و باعث کاهش دید در تهران و البرز شده است که ما انتظار داریم این امر به رگبار موقتی باران تبدیل شده و باعث بهتر شدن وضعیت هوا و کاسته شدن گرد‌وخاک شود.

نقشینه گفت: طی سه روز‌ آینده  برای مناطقی از شمال غرب و دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس( چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، غرب اصفهان، لرستان، ارتفاعات خوزستان، فارس، هرمزگان، آذربایجان غربی) و در چهارشنبه در آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار موقتی باران همراه با رعد‌و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که آبگرفتگی در برخی معابر عمومی و سیلابی شدن برخی رودخانه‌‌های فصلی در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: در پنج‌شنبه و جمعه در سواحل شمال شاهد کاهش دما تا 4 درجه سانتی‌گراد را پیش‌بینی می‌کنیم که این نوید است که هفته آینده کاهش دما خوبی در مناطق شمال کشور داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تهران طی پنج‌شنبه و جمعه دو درجه سانتی‌گراد خنک‌تر می‌شود، افزود: امروز در ارتفاعات تهران شاهد بارش پراکنده باران و افرایش ابر خواهیم بود و پنج‌شنبه به دلیل سرعت وزش باد شاهد گرد و خاک و غبار محلی در جنوب تهران و پاره‌ای از نقاط می‌شویم.

نقشینه بیان کرد: دمای تهران امروز و فردا 37 درجه‌سانتی‌گراد و پنج‌شنبه و جمعه 35 درجه‌سانتی‌گراد پیش‌‌بینی شده است درواقع هوای تهران پنج‌شنبه خنک‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon