مدعیان صلح بدانند صهیونیست‌ها در مسیر تخریب دموکراسی حرکت می‌کنند

مدعیان صلح بدانند صهیونیست‌ها در مسیر تخریب دموکراسی حرکت می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: مجامع جهانی و سازمان‌های بین‌المللی باید به این نکته توجه کنند که اگر مدعی تداوم صلح در جهان هستند؛ رفتارهای رژیم صهیونیستی در مسیر از بین بردن صلح و آرامش جهانی و حتی تخریب دموکراسی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست «مقاومت تا پیروزی» با هدف اعلام حمایت از گروه‌های مقاومت در منطقه و تجلیل از دیپلمات‌های کشورهای آمریکای لاتین حامی فلسطین، ظهر امروز 28 مرداد برگزار شد. این نشست توسط معاونت بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد تا پیروزی افتخارآمیز حزب‌الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه برای اذهان یادآوری شده و بارد دیگر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدردانی از کشورهایی که در جریان جنگ اخیر در غزه، روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را قطع کردند در سازمان فرهنگ و ارتباطات اعلام شود.

در این نشست که با حضور سفرا و کارداران کشورهای حامی فلسطین «ونزوئلا، الجزایر، کاستاریکا، بولیوی، سودان،عراق،اوگاندا» برگزار شد، نمایندگان وزرای امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان جنبش‌های مقاومت از جمله، حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی، سفیر فلسطین در تهران، جمعی از هنرمندان و فرهیختگان و تعداد زیادی از اصحاب رسانه برگزار شد، از سفیر ونزوئلا و کاردار رسمی بولیوی در تهران به دلیل حمایت‌های دولت‌های کشورهایشان از مردم فلسطین تجلیل و قدردانی و همچنین از سفیر ونزوئلا در تهران، کاردار رسمی سفارت بولیوی در تهران قدردانی از نقاشی محمدعلی جوهدلی،  نقاش 7 ساله‌ ایرانی ـ پاکستانی، با موضوع بمباران غزه و همچنین نمایشگاه مجازی غزه در خون، رونمایی شد.

ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نشست در خصوص وقایع اخیر در سراسر جهان، با انتقاد از سازمان‌های بین‌المللی برای کوتاهی کردن آنها در انجام وظایفشان درباره‌ موضوع فلسطین، اظهار داشت: وقتی در 35 سال پیش، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به صورت قاطع، حمایت از فلسطین را به عنوان استراتژی اصلی و اساسی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، افکار عمومی جهان، بسیاری از زوایای این تصمیم را درک نمی‌کرد. اما امروز دست جنایت جنایتکاران صهیونیستی، آنقدر از آستین بیرون آمده که فلسفه‌ 35 سال پیش بنیانگذار جمهوری اسلامی برای تمامی ملت‌ها آشکار شده است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به جنایات داعش در عراق و سوریه، گفت: آیا نمی‌توان از تخریب اماکن مقدس اسلامی توسط داعش، اینگونه تحلیل کرد که این اقدامات به رژیم صهیونیستی این خط را می‌دهد که تخریب مسجدالاقصی در بیت‌المقدس هیچ اشکالی ندارد؛ چون مسلمانان برای مکان‌های مقدس خود هیچ اهمیتی قائل نیستند؟ مجامع جهانی و سازمان‌های بین‌المللی باید به این نکته توجه کنند که اگر مدعی تداوم صلح در جهان هستند؛ رفتارهای رژیم صهیونیستی در مسیر از بین بردن صلح و آرامش جهانی و حتی تخریب دموکراسی است.

صلاح زواوی در این همایش با تأکید بر قدرددانی از کشورهای عربی و اسلامی حامی فلسطین، به ویژه جمهوری اسلامی ایران و در رأس تمامی آنها، قدردانی از مقام معظم رهبری، گفت: با توجه به نشانه‌های موجود، دوران پایان رژیم جعلی صهیونیست آغاز شده است. زیرا این دشمن در مقابل حمله‌ی بین‌المللی و تظاهرات گسترده علیه آن حتی در آمریکا مواجه شده است.

وی ادامه داد: اعلام حمایت بیشتر خانواده‌های فلسطینیان از مقاومت، پایبندی به شرط‌های فلسطینی در مذاکرات قاهره، ایجاد وحدت بیشتر بین فلسطینیان، موضع‌گیری‌های مناسب کشورهای عربی و اسلامی، ایحاد هراس در دل شهرک‌نشینیان و بازگشت‌ آنها به کشورهای مبدأ و ... از نشانه‌های به پایان رسیدن طرح ایجاد و تثبیت کشور اسراییل است.

احمد اسفندیاری، معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به حمایت‌های همه‌ جانبه‌ی ملت و دولت ایران از فلسطین، از برنامه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی سازمان بسیج برای مقابله با رژیم صهیونیستی سخن گفت و با اشاره به پاسخ گروه‌های مردمی برای جمع‌آوری کمک‌های الی به منظور خرید سلاح برای کرانه‌ باختر پس از اعلام لزوم تسلیح این منطقه از فلسطین اشغالی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: بنا بر اعلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هر کش در هر نقطه‌ای از دنیا و هر دولت و هر گروهی که مقابل رژیم صهیونیستی بایستد، ما باید به آن کمک کنیم، سازمان بسیج برنامه‌ریزی‌های مدون، مشخص و عملیاتی خود را در حوزه‌های مختلف آغاز کرده است.

همچنین علی‌محمد حلمی، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات مسأله‌ فلسطین را مسأله‌ بشریت عنوان کرد و گفت: پس از انتشار بیانیه‌ مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات، مراکز و رهبران دینی ادیان مختلف، از جمله پاپ فرانسیس اول، رهبر کاتولیک‌های جهان، کاردینال توران، رییس بخش گفت‌وگوهای دینی واتیکان و مشاور پاپ، اسقف‌های اعظم کشورهای مختلف و بسیاری دیگر در این خصوص اعلام موضع و جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه و همچنین اقدامات گروه‌های منتسب به اسلام در عراق و سوریه را محکوم کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران