حمایت یک طرفه دولت از بانک‌ها در برخی بندهای لایحه حمایت از تولید

حمایت یک طرفه دولت از بانک‌ها در برخی بندهای لایحه حمایت از تولید

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی تهران گفت: برخی از ماده‌های لایحه رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور یک طرفه به سود بانک‌ها است و نگاه کارشناسی و متولی صنعت کشور رای مثبت به آن نخواهد داد.

محمدرضا بهرامن در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: ارائه دهنده تسهیلات در راستای ضمانت دریافت آن، وثیقه دریافت می‌کند که در زمان دریافت وثیقه ، عمدتا به میزان 130درصد تسهیلات، وثیقه و هزینه بیمه از تسهیلات گیرنده دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: تبصره 4 ماده 8 لایحه حمایت از تولید نشان از حمایت همه جانبه دولت و بانک مرکزی برای عدم متضرر شدن بانک‌ها دارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران گفت: بانک موظف است ارزش‌گذاری وثیقه را به درستی انجام دهد و در شرایط ویژه که رکود یا ارزش وثیقه کمتر از میزان تسهیلات است بانک باید به تنهایی جوابگو باشد و می تواند از بیمه ضرر خود را جبران کند نه آن که به دنبال دریافت آن از وام گیرنده باشد.

بهرامن یادآور شد: قطعا اگر نگاه کارشناسی در مجلس حاکم باشد این ماده رای نخواهد آورد و باید این موضوع را مد نظر قرار داد که احتمال دارد بانک نیز به عنوان یک بنگاه متحمل ضرر شود.

وی در پایان تاکید کرد: حق پیگیری وصول باقیمانده مطالبات از روش‏های قانونی برای بستانکار محفوظ است. در اجرای  این تبصره، استفاده از ساز و کارهای بورس کالا در اولویت قرار دارد جزئی از تبصره 4 ماده 8 است که نکته‌ای غیرکارشناسی و نگاه یک طرفه به بانک‌ها دارد، در چند سال گذشته با آغاز شرایط بحران در جهان بسیرای از بانک‌ها دچار زیان شدند که نشان از نظام درست و عرف حهانی بانک دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه