آقای لاریجانی! بدون عافیت‌طلبی به استیضاح وزیر رای مثبت بدهید

آقای لاریجانی! بدون عافیت‌طلبی به استیضاح وزیر رای مثبت بدهید

خبرگزاری تسنیم: تشکل‌های دانشجویی گیلان در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار رأی مثبت نمایندگان مجلس به استیضاح وزیر علوم شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های گیلان در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی رأی مثبت نمایندگان مجلس به استیضاح وزیر علوم و برکناری وی شدند. متن کامل نامه تشکل‌های دانشجویی گیلان به لاریجانی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر لاریجانی

رئیس محترم شورای اسلامی

نمایندگان انقلابی و اصولگرا

با سلام و احترام؛

همانگونه که مستحضرید، عملکرد یکساله وزیر علوم آقای دکتر فرجی‌دانا با مسائل، مشکلات و حواشی بسیاری همراه بوده است. اقدامات و مسائلی که بارها و بارها از سوی دلسوزان به ایشان گوشزد شد ولی متأسفانه اقدام قابل توجهی انجام نگرفت. حتی فرصت یکماهه اخیر مجلس نیز تغییری در نگرش و عملکرد وزیر علوم ایجاد نکرد و پافشاری بر عملکرد و مواضع گذشته ایشان را روشن نمود.

مشکلات وزارت علوم در طول مدیریت یکساله قطعا مسئله‌ای نیست که مورد اغماض و چشم پوشی قرار گیرد. سقوط دو پله‌ای کشور در تولید علم، تحت شعاع قرار گرفتن فضای علمی کشور با سیاسی کاری، به کارگیری فعالین فتنه 78 و 88 در مناصب مدیریتی مهم وزارتخانه، بازگشت متهمان امنیتی وابسته به گروهک‌های معاند به دانشگاه، تغییر اتوبوسی و سیاسی رؤسای دانشگاه‌ها و به کارگیری افراد معلوم‌الحال در رأس آن و ... مواردی از اقدامات نسنجیده و سؤال برانگیز وزیر علوم در یک ساله گذشته است که موجب تأسف و نگرانی شدید جامعه دانشگاهی خصوصا اساتید و دانشجویان متخصص و متعهد شده است.

با توجه به این مسائل تشکل‌های دانشجویی دانشگاه گیلان و علوم پزشکی گیلان، به عنوان نمایندگان قشر قابل توجهی از دانشجویان دو دانشگاه تأثیرگذار و اصلی استان گیلان، موکدا از شما نمایندگان اصولگرای مجلس از هر دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت که بنا را بر اصولگرایی و انقلابی‌گری معقولانه گذارده‌اید و نه عافیت‌طلبی و مصلحت‌اندیشی غیر واقع‌بینانه، خواستار است با رأی مثبت به استیضاح و برکناری وزیر علوم بار دیگر دانشگاه را به سمت هدف و رسالت اصلی خود که همان تولید علم و فراهم‌آوری نشاط سیاسی و نه تشنج سیاسی  است فراهم سازید.

بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

هیئت دانشجویی باقرالعلوم (ع) دانشگاه گیلان

جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه گیلان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon