مایلی‌کهن: تا آخر با آنهایی که کارت به کارت می‌کنند، مبارزه می‌کنم/با وجود هیکل درشت‌شان سطحی فکر می‌کنند

مایلی‌کهن: تا آخر با آنهایی که کارت به کارت می‌کنند، مبارزه می‌کنم/با وجود هیکل درشت‌شان سطحی فکر می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به حکم دادگاه که او را محکوم به ۴ ماه زندان کرده، گفت: تا آخر با آقایانی که کارت به کارت می‌کنند و فقط تذکر می‌گیرند، مبارزه می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته عسگری پیش‌بین، وکیل علی دایی از صدور احکام دادگاه برای محمد مایلی‌کهن و نادر فریادشیران به دلیل مصاحبه علیه سرمربی پرسپولیس خبر داد. محمد مایلی‌کهن در خصوص صدور این حکم به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: این حکم، حکم بدوی است. ما دیگر در این زمینه‌ها استخوان خُرد کرده‌ایم و خودمان می‌توانیم در دادگاه یا محاکم قضایی شعبه تشکیل دهیم.

وی افزود: در مقطعی من یک حکم بدوی را برده بودم اما در دادگاه تجدیدنظر به نفع طرف مقابل تغییر کرد. این حکم نیز همانطور که عنوان کردم بدوی است و به هر حال وقتی حکمی صادر می‌شود، می‌توانید به آن اعتراض کنید. این حکم در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار می‌گیرد که می‌تواند پابرجا بماند یا اینکه تغییر کند.

مایلی‌کهن خاطرنشان کرد: یکی از آقایانی که مدعی است خیلی منطقی صحبت می‌کند و خود را از پیشکسوتان پرسپولیس می‌داند و من فقط یادم می‌آید آن زمانی که پرسپولیس 6 گل به استقلال زده بود، در تیم مقابل بازی می‌کرد. ایشان همچنین در مقطعی مجری یکی از برنامه‌های ورزشی در شبکه دوم سیما بود که با خواهش و التماس از من خواست که به برنامه‌اش بروم. برنامه ایشان ضبط شده و مشخص است. ایشان در آن برنامه کلی از من تعریف و تمجید کرد اما الان نظرش برگشته و چیزهای دیگری می‌گوید!

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: این مسائل «مذبذب» بودن برخی آدم‌ها را نشان می‌دهد. ایشان کسی بوده که در مقاطع حضورش در فوتبال از نظر مالی کم پول درنیاورده است. ایشان در آن مقطع یک پیکان گوجه‌ای داشت که در نوع خود یک اتومبیل خوب بود. من چندی پیش این نکته را یادآوری کردم اما ظاهراً ایشان ناراحت شده بود. حالا ایشان آمده و عنوان کرده من اگر جای فلانی بودم، مایلی‌کهن را زندانی می‌کردم! واقعاً خنده‌دار است!

مایلی‌کهن گفت: الان یک حکم صادر شده که نه دست من است و نه دست شخص مقابل. بنده می‌توانم به آن معترض باشم و یا اعتراضی نداشته باشم و بگویم این حکم اجرا شود. من در واقعاً‌ به دنبال این هستم که همین حکم اجرا شود. چه ایرادی دارد؟! من هیچ درخواستی هم برای تجدیدنظر ندارم و می‌خواهم حکم اجرا شود، چون می‌دانم در محاکم قضایی ما میلیون‌ها پرونده وجود دارد که خیلی مهمتر از پرونده ماست.

وی تأکید کرد: به این آقا هیچ ارتباطی ندارد. ایشان طوری صحبت کرده بود که انگار رفتن یا نرفتن من به زندان برمی‌گردد به نفر مورد علاقه‌اش! باید به این آقا باید بگویم، آقایی که در دوران فوتبالت پول خوبی گرفتی اما آنها را دود کردی، شما فعلاً سکوت کن! اینکه دیگر مقصرش من نیستم! شما با وجود سفر به خارج و داشتن تحصیلات عالیه پول‌ها را دود کرده‌ای، این به من چه ربطی دارد که اینطوری داری خودت را مطرح می‌کنی و مدعی هستی که منطقی حرف می‌زنی؟!

مایلی‌کهن با اشاره به حکم دادگاه افزود: با توجه به بررسی‌هایی که در بازپرسی‌ها شده، دادگاه به اینجا رسیده که بنده به مبلغ یک میلیون ریال جریمه نقدی به نفع دولت و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده‌ام. این حکم ظرف 20 روز قابل اعتراض است که ظاهراً این 20 روز گذشته است. ابلاغیه روز دوشنبه به دست من رسیده اما ظاهراً مدت اعتراض به حکم گذشته است. من اگر به حکم اعتراض نکنم که لازم الاجراست و اگر هم اعتراض کنم، می‌رود در محاکم قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد که بررسی آن مشمول زمان می‌شود.

 مایلی‌کهن درباره اینکه چرا او شکایت نکرد، به خبرنگار تسنیم گفت: من شکایت نکردم و کمتر اهل شکایت بازی هستم. ما آن مسائل را در دادگاه ارائه دادیم. به هر حال این پرونده‌ها، پرونده‌های خاصی است. به آقای قاضی گفتیم که ایشان در مقاطعی عنوان می‌کرده نباید در زندگی خصوصی افراد دخالت کنیم. ما هم در زندگی خصوصی افراد دخالت نکردیم اما ایشان چنین کاری را انجام داد و عکس 40 سال پیش مرا آورده و نشان داده که ببینید فلانی آن زمان چگونه بوده و حالا چطور شده است و خیلی حرف‌های دیگر.

وی خاطرنشان کرد: برای آقایان همه چیز نسبی است. وقتی به نفع خودشان است به زندگی خصوصی و همه چیز می‌پردازند. من هم می‌توانم عکس‌های مختلف و خانوادگی بعضی‌ها را هم نشان دهم. کاری ندارد و روی برخی سایت‌ها هست اما من اهل این چیزها نیستم و کار خودم را می‌کنم. 

بازیکن پیشین پرسپولیس اظهار داشت: آقایان می‌گویند به قول و قرارها احترام می‌گذاریم اما آمده و مصاحبه کرده و عنوان کرده‌اند من با راه‌آهن قرارداد داشتم اما آمدم پرسپولیس. چون این آقا عاشق چشم و ابروی پرسپولیس بوده و از بدو تولد عاشق این تیم بوده است، راه آهن را ول کرده و به این تیم آمده است تا مجانی کار کند. هیچ وقت هم پولی نگرفته و نمی‌گیرد! 

«با این شرایط و اینکه می‌گویید قصد اعتراض به رأی دادگاه را ندارید یعنی می‌خواهید به زندان بروید؟»، مایلی‌کهن در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم گفت: می‌روم زندان، مشکلی ندارد!

«شما سرمربی تیم ملی ایران بودید، زشت نیست با این سابقه به زندان بروید؟»، مایلی‌کهن به این پرسش نیز اینچنین پاسخ داد: مگر چه اشکالی دارد. این همه آدم می‌روند زندان، یکی هم من که تازه علت زندان رفتنم هم مشخص است. اگر جرم حرف زدن رفتن به زندان باشد، ایرادی ندارد، من به زندان می‌روم. فقط امیدوارم چیزهایی که پیش از این گفتم، بررسی شود.

وی یادآور شد: در آن مقطع یکسری مسائل مالیاتی را مطرح کردم که قابل بررسی و پیگیری است. همه ما پرونده مالیاتی داریم. اگر بروند تمام این پرونده‌ها را مورد بررسی قرار دهند، به این می‌رسند که حرف‌های من چقدر واقعیت داشته است.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان عنوان کرد: زندان نمی‌تواند برای تمام آدم‌ها جای بدی باشد. هیچ ایرادی ندارد و من هم ابایی ندارم از اینکه به زندان بروم، حتی از آن استقبال هم می‌کنم.

«افرادی که از شما شکایت کرده‌اند، آیا به دنبال زهرچشم گرفتن بوده‌اند؟»، مایلی‌کهن در پاسخ به این سؤال گفت: زهر چشم؟! نمی‌دانم. شما ببینید اینها چقدر کینه‌ورز هستند. شما در همین جام جهانی دیدید چقدر محبت و صفا وجود داشت و همه باهم ارتباطی دوستانه داشتند. در بازی مرحله نیمه نهایی برزیل از آلمان 7 گل خورد اما یک پوست تخمه روی زمین انداخته نشد و هواداران دو تیم بدون هائل در کنار هم نشسته بودند.

وی افزود: در فوتبال دنیا چنین شرایطی وجود دارد اما در اینجا شیث رضایی پایش ایراد پیدا کرده و برای درمان خود به کلینیک باشگاه پرسپولیس مراجعه کرده است. این را شما مطبوعات نوشتید، چون من هیچ ارتباطی با ایشان ندارم. همه از مردم عادی تا همسایه‌ها می‌توانند به این کلینیک که چسبیده به درفشی‌فر مراجعه کنند و شیث هم به دلیل اعتمادی که به کادر پزشکی این کلینیک داشته به این محل رفته بود. این آقا وقتی از حضور شیث باخبر می‌شود داد و بیداد راه می‌اندازد و اعتراض می‌کند که چرا او را به کلینیک راه داده‌اند. ایشان کاری کرده که روز بعد شیث را راه نداده‌اند. ببینید اینها با وجود هیکل‌های درشتی که دارند، چقدر سطحی و کوچک فکر می‌کنند.

مربی پیشین پرسپولیس تأکید کرد: ما تا آخر بوده و هستیم و با آقایانی که کارت به کارت می‌کنند و فقط تذکر می‌گیرند، مبارزه می‌کنیم. عجیب است در آن پرونده مسئله بازی سپاهان و پرسپولیس مطرح بود که ناگهان برگشت به بازی راه‌آهن و آلومینیوم هرمزگان، بعد هم عوامل اصلی فقط تذکر گرفتند!

«آیا این مسائل باعث می‌شود شما محتاط شوید و یا رویه‌تان را تغییر دهید؟»، مایلی‌کهن در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: برای چه باید رویه‌ام را تغییر دهم؟! من همیشه سعی کرده‌ام واقعیت ها را بگویم، حالا شاید گاهی اوقات هم اشتباه کرده باشم. نمی‌دانم. به هرحال در این فوتبال همه، آدم‌ها را می‌شناسند و حداقل چیزی که می‌گویند این است که فلانی دارای هزار عیب است اما در این زمینه‌ها صادق است و واقعیت‌ها را می‌گوید. در عین حال ما هیچ ادعایی نداریم و هزاران عیب هم داریم.

وی تصریح کرد: آدم تأسف می‌خورد برخی افراد چطور رنگ عوض می‌کنند و چطور همه چیز برای خودشان نسبیت دارد.

امیررضا خادم، نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مناظره‌ای که با محمد دادکان داشت، گفته بود: «قرارداد علی دایی سه ساله است که در زمان محمد رویانیان منعقد شده است. ما نمی‌توانستیم در مفاد قرارداد سرمربی پرسپولیس دخالت کنیم، زیرا اگر به فیفا شکایت می‌کرد فوتبال ایران تعلیق می‌شد.»  محمد مایلی‌کهن در واکنش به طرح این موضوع از سوی خادم به خبرنگار تسنیم گفت: آقای خادم قهرمان ارزنده ملی ما بوده و دارای عناوین جهانی و المپیکی است اما فکر می‌کنم ایشان در این زمینه‌ها کم تجربه است.

وی اضافه کرد: ایشان عنوان کرده بود اگر در قرارداد سرمربی پرسپولیس دخالت می‌کردیم، فیفا فوتبال ایران را تعلیق می‌کرد. من باید بگویم فیفا اینقدر بیکار ننشسته که برای یک مسئله جزیی یک کشور فدراسیونی را تعلیق کند. این یکی از معایب کشور ماست و هر شخصی از نهاد یا سازمانی می‌رود و یا اینکه دولتی عوض می‌شود، قطاری نفرات جدید جایگزین افراد قدیمی می‌شوند، بدون اینکه صاحب تجربه و تخصص باشند. وزارت ورزش نیز چنین شرایطی دارد.

مایلی‌کهن عنوان کرد: هر زمان که یک وزیر جابه‌جا می‌شود تمام ارکان وزارتخانه دستخوش تغییر می‌شوند. با این شرایط هر ساله سمینارهایی می‌گذاریم برای افزایش کارایی و کارآمدی و مسائلی از این دست اما به محض تغییر وزیر، تمام معاونان، مدیرکل‌ها و ... عوض می‌شوند و از بیرون می‌آورند. پس آن آدم‌هایی که کارمند وزارتخانه بوده و زندگی‌شان را در سازمان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش گذاشته‌اند و به مرور صاحب تجربه شده و به تخصص‌شان افزوده شده است، چه می‌شوند؟! کی باید به اینها انگیزه داده شود که اگر یک نفر 15 سال کارشناس بود، بعد از این مدت مدیرکل یک اداره شود؟!

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon