هر ۲۸ ساعت یک سیاهپوست در آمریکا کشته می‌شود

هر 28 ساعت یک سیاهپوست در آمریکا کشته می‌شود

خبرگزاری تسنیم: بر اساس گزارش یک سازمان ضدنژاد پرستی، طی سال ۲۰۱۲ دست کم ۳۱۳ سیاهپوست در ‌آمریکا کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه اینترنتی Occupy طی خبری و بر اساس گزارش سازمان ضد نژاد پرستی "مالکوم گرس‌روت" به بررسی وضعیت سیاهپوست‌ها در آمریکا پرداخت و نوشت که بر اساس آخرین گزارش‌ها در سال 2012 دست کم 313 سیاهپوست‌ در این کشور کشته شدند که بر این اساس، هر 28 ساعت یک سیاهپوست در آمریکا کشته می شود.

این در حالی است که کشته شدن یک سیاهپوست توسط پلیس آمریکا در شهر فرگوسن، اعتراضات و ناآرامی‌های دنباله‌داری را در این کشور به همراه داشته است.

پس از 10 روز از کشته شدن این نوجوان سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس آمریکا همچنان شهر فرگوسن صحنه تظاهرات مردمی است که علیه رفتار نژادپرستانه پلیس این کشور دست به اعتراض زده اند.

اعتراضات به دیگر شهرهای امریکا نیز گسترش یافته است. دولت آمریکا در مقابل خواسته های به حق مردم واکنشی شدید نشان داد و نیروهای گارد ملی را در این شهر مستقر کرد.
بعلاوه طی تظاهرات چند نفر دیگر نیز کشته شدند. نیروهای امنیتی همچنین مانع فعالیت خبرنگاران و گزارش وقایع این شهر شده اند. گسترش دامنه اعتراضات منجر به واکنش های بین المللی نیز شد، از جمله واکنش بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل و نیز وزرات امور خارجه مصر که خواستار خویشتن داری پلیس آمریکا شد.

از سوی دیگرف شش خبرنگار به دلیل پوشش اعتراضات فرگوسن ایالت میسوری آمریکا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بازداشت شدند. این در حالی است که آمریکا با بازداشت این خبرنگاران اصول اولیه متمم نخست حقوق عمومی و رسانه را نقض کرد.

با بازداشت این شش نفر، تعداد خبرنگارانی که از ابتدای اعتراضات فرگوسن تا کنون بازداشت شده‌اند به 11 نفر رسیده است.

دیگر روزنامه نگاران نیز تهدید به بازداشت شده اند یا اینکه گاز اشک آور بر آنها تاثیرات منفی داشته است.
مقامات محلی تلاش دارند تا رسانه‌های خبری را از منطقه ناآرامی‌ها دور نگه دارند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان