تفکر بسیجی اوضاع را در سوریه و عراق به نفع اسلام تغییر داد

تفکر بسیجی اوضاع را در سوریه و عراق به نفع اسلام تغییر داد

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مشهد مقدس گفت: آنچه سرنوشت را در آمریکا و در سوریه اوضاع را به نفع اسلام تغییر داد وجود تفکر بسیجی بود و عدم تغییر روال در عراق هم عدم شکل گیری زمینه‌های لازم برای ورود تفکر بسیجی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت الاسلام سعیدی دقایقی پیش در نشست مشترک مدیران حوزه علمیه و بسیج طلاب سراسر کشور در مشهد مقدس اظهار کرد: بعد از سقوط شوروی آمریکایی‌ها کمر همت بر رهبری بر جهان را بستند.

وی افزود: آن ها تحلیلی داشتند که اسلام تنها اندیشه‌ای است که پایه‌های اساسی آمریکا را تهدید می‌کند و بر اساس تئوری‌های خود جنگ‌های پی در پی را برنامه ریزی کردند و در جنگ بالکان، جنگ اول عراق، جنگ افغانستان و بقیه حوادث در همین راستا حرکت کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در تحلیل آنچه که در انتخابات اخیر منطقه گفت: ویژگی این جنگ‌ها این بود که آمریکا مستقیما وارد شد و هزینه‌های مالی و انسانی داد که از آن جمله می‌توان به کشته شدن چهار هزار نظامی آمریکایی در افغانستان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد: پس از سال 2010 استراتژی آمریکا از جنگ تمدن‌ها به جنگ درون تمدنی تغییر یافت زیرا فهیمدند با استراتژی قبلی روند اتفاقات به سمت اضمحلال آنها می‌رود.

وی گفت: استراتژی جدید با هدف ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی بود که این هدف با ایجاد درگیری در جغرافیای سیاسی جهان شکل دادند.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به دلیل تمرکز آمریکا بر ایران اسلامی افزود: دلیل این امر را باید در عمر 70 ساله رژیم صهیونیستی جستجو کرد که 35 سال اول آن که قبل از پیروزی انقلاب بود به این منوال گذشت که اسرائیل در همه عملیات‌ها به پیروزی می‌رسید اما در 35 سال بعد از انقلاب اسلامی اسرائیل در تمام عملیات‌ها با شکست مواجه شد که جنگ سی و سه روزه، 22 روزه و هشت روزه و جنگ اخیر غزه از نمونه‌های آن است.

وی تاکید کرد: مهمترین ویزگی جنگ درون تمدنی این است که خود آمریکا مستقیما وارد این جنگ نشد و اصطلاحا نیابتی بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: نقطه ثقل جهان اسلام انقلاب اسلامی ایران است که با تدابیر مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم و حوزه‌های علمیه در جهان درخشید.

حجت‌الاسلام سعدی بیان کرد: آنچه سرنوشت را در آمریکا و سوریه اوضاع را به نفع اسلام تغییر داد وجود تفکر بسیجی بود و عدم تغییر روال در عراق هم عدم شکل گیری زمینه‌های لازم برای ورود تفکر بسیجی است.

وی گفت: یکی از دلایل توسعه تفکر بسیجی در دنیا وجود قدرتمند طلبه بسیجی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: ما با سه نوع اسلام غیرحقیقی مواجه هستیم یک اسلام تکفیری که از عربستان به دنیا صادر می‌شود و مورد حمایت آمریکاست، اسلام سکولاریزه که از تریبون ترکیه به دنیا عرضه می‌شود و سوم اسلامی که به صورت از تشیع دم می‌زند و از تریبون انگلستان معرفی می‌شود.

حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد: رسالت روحانیت معرفی اسلام ناب است.

انتهای پیام/ج

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon