۵۰ پروژه عمرانی اسدآباد در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد


50 پروژه عمرانی اسدآباد در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار اسدآباد با اشاره به اهمیت ایجاد صنایع تبدیلی در اسدآباد، گفت: ۵۰ پروژه در حوزه‌های مختلف در هفته دولت با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسدآباد، مسعود بکایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت تدبیر و امید توانسته است، سال گذشته در اقدامات مختلف خود به ویژه در بحث اقتصادی برنامه‌هایی را به اجرا بگذارد که این برنامه‌ها برای تقویت بنیه اقتصاد کشور پیش‌بینی‌شده و توانسته برخی از افسار گسیختگی‌های اقتصادی که در سال‌های گذشته به وجود آمده بود را به کنترل خود دربیاورد.

وی افزود: دولت با اقدامات خود توانست تورم را کنترل کند و تورم نقطه‌به‌نقطه را کاهش دهد و نقدینگی در جامعه را به ثبات برساند.

فرماندار اسدآباد بیان کرد: در سال 91 و 92 رشد اقتصاد 6- بوده است که دولت در سال گذشته توانست از روند کاهشی اقتصاد جلوگیری و رشد اقتصاد را مثبت کند.

وی تعامل ایران با کشورهای خارجی را یکی از دلایل کاهش تنش‌ها در عرصه بین‌المللی دانست و گفت: دولت با اقدامات خوبی که در عرصه بین‌الملل داشته است توانسته برخی از تحریم‌ها را کاهش دهد و مانع از افزایش تحریم‌ها شود.

بکایی اعلام کرد: در هفته دولت در استان همدان و سایر شهرستان‌ها شاهد فعالیت‌هایی برای ایجاد اشتغال و زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی‌شده که امیدواریم همه این طرح‌ها و فعالیت‌ها دارای آثار خوب و مطلوبی برای شهرستان باشد.

وی بابیان اینکه شهرستان اسدآباد با 107 هزار نفر جمعیت و 119 هزار مترمربع دارای 6 درصد از جمعیت و مساحت استان همدان است، اظهار کرد: اسدآباد در بخش کشاورزی سالیانه بیش از 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می‌کند و در بخش کشاورزی نیز 11 درصد از محصولات کشاورزی استان را این شهرستان تولید می‌کند.

فرماندار اسدآباد افزود: در 8 محصول کشاورزی مانند گوجه و چغندرقند در استان همدان دارای رتبه برتریم اما برای پیشرفت شهرستان نیازمند وجود صنایع تبدیلی در شهرستان هستیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته در بخش صنعت فعالیت عمده‌ای را نداشته‌ایم که امیدواریم باوجود صنایع تبدیلی پیشرفت را در اولویت شهرستان قرار دهیم.

بکایی از افتتاح و بهره‌برداری از 50 پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح‌ها با 20 میلیارد و 619 میلیون تومان اعتبار در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: کارخانه گندله‌سازی تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد و کارخانه گندله‌سازی نیز تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، ضمن اینکه ذوب‌آهن اسدآباد نیز با تغییر در خط تولید تا 3 ماه آینده آماده تولید می‌شود.

فرماندار اسدآباد با انتقاد از کم بودن واحدهای تولیدی در شهرستان اسدآباد افزود: شهرک صنعتی اسدآباد 91 هکتار وسعت دارد که در حال حاضر 28 واحد در این شهرک وجود دارد که تنها 10 واحد از آن در حال فعالیت هستند و در این امر باید زمینه مناسب را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کنیم.

وی بودجه امسال شهرستان را 47 میلیارد تومان بیان کرد و اعلام کرد: بزرگ‌ترین پروژه در سال 93 در شهرستان اسدآباد کنارگذر اسدآباد است که 16 میلیارد تومان از اعتبارات سال 93 را به خود اختصاص داده است و امیدواریم تا پایان آذرماه یک خط آن به بهره‌برداری برسد تا ترافیک شهرستان تا حدودی کاهش پیدا کند.

فرماندار اسدآباد از پیشرفت 45 درصدی سد نعمت‌آباد خبر داد و گفت: برای تکمیل سد نعمت‌آباد نیز از بودجه امسال 4 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/ ب

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon