تکفیر در شرایط فعلی مهم‌ترین تهدید برای جهان اسلام است

تکفیر در شرایط فعلی مهم‌ترین تهدید برای جهان اسلام است

خبرگزاری تسنیم: آیت الله سبحانی در مشهد مقدس گفت: تکفیر در شرایط فعلی مهم ترین تهدید برای جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت الله جعفر سبحانی دقایقی پیش در سلسه جلسات و مباحث اندیشه اسلامی در مشهد مقدس اظهار کرد: مهم ترین موضوعی که باید به آن پرداخته شود عوامل شکل گیری تکفیر در اهل تشیع و اهل تسنن است.

وی افزود: تکفیر یکی از مهم ترین خطراتی است که اسلام را تهدید می کند و در این زمینه شیعه و سنی باید یک دل شوند و اختلافات را کنار بگذارد و به  مبارزه با این خطر بزرگ بپردازند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به روایات متعددی که به موضوع تکفیر پرداخته اند، افزود: اگر جمعیتی که در مصر و طرابلس و عراق و سوریه فقط خودشان را مسلمان می‌دانند و بقیه را کافر، طبق این روایات در صورتی‌که فردی که تکفیرش کرده‌اند کافر نباشد، خودشان کافر محسوب می‌شوند.

وی به بررسی انواع تکفیر پرداخت و گفت: تکفیر در عصر رسول خدا(ص)، تکفیر عثمان، و کفری که در اثر تکفیر به ناحق حادث شود از انواع تکفیر است که ضربات متعددی را به اسلام وارد کرده است.

آیت‌الله سبحانی با بیان ماجرای جنگ حضرت علی(ع) با معاویه که با حیله عمر‌و‌عاص بهبروز اختلاف بین فرماندهان سپاه امام علی(ع) منجر شد، خاطرنشان کرد: این اتفاق تاریخی نشان دهنده ضربه‌ای است که تکفیر به اسلام وارد کرده است و لازم به ذکر است مسئله تکفیر یک کار خدایی است، نه حق ما.

وی تأکید کرد: اگر جمعیتی جلوی برچیدن بساط معاویه را نمی‌گرفتند، از 80 سال حکومت امویان و بیش از 500 سال حکومت عباسیان خبری نبود و امروز هم کسانی که شیعیان را تکفیر می‌کنند، هم کسانی که اهل تسنن را تکفیر می‌کنند، هر دو گروه با یک چوب رانده می‌شوند.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: از نظر بنده داعش جمعیتی هستند که نه سنی اند و نه شیعه بلکه نام اسلام را یدک می‌کشند تا آمریکا و انگلیس به هدفشان که آرامش اسرائیل است برسند.

وی افزود: جهاد نکاح حکمی مسخره است که هیچ عالمی آن را صادر نمی‌کند و این عین کاری است که آمریکایی‌ها در جنگ ویتنام انجام دادند، فقط رنگش را عوض کرده‌اند و روسپی‌گری و عمل حرام را به اسم جهاد مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon