شایعه وجود تجهیزات جنگی در محل برگزاری جلسات ستاد «عبدالله» صحت ندارد

شایعه وجود تجهیزات جنگی در محل برگزاری جلسات ستاد «عبدالله» صحت ندارد

خبرگزاری تسنیم: معاون کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: شایعاتی مبنی بر وجود تجهیزات جنگی و استفاده از آن‌ها در محل برگزاری جلسات ستاد عبدالله منتشر شده است که اعلام می‌کنیم این شایعات صحت ندارد.

به گزراش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالرحمان هوتکی» معاون کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: روند بررسی و بازشماری آرای انتخابات افغانستان پس از دو ساعت و 45 دقیقه توقف، مجددا آغاز به کار کرد.

وی گفت: تنشی که صبح امروز بین ناظران دو تیم انتخاباتی و کارمندان کمیسیون صورت گرفت باعث توقف این روند شد که برای رسیدگی به این موضوع هیئتی از مسئولین امنیتی و کمیسیون مستقل انتخابات در حال بررسی هستند.

هوتکی افزود: پیش از شروع تمام مراحل، کمیسیون مستقل انتخابات تلاش می‌کند تا از هرگونه تنش  احتمالی جلوگیری به عمل آورد و نکات پیشگیرانه را در نظر گیرد.

هوتکی از تمام ناظران و دست‌اندرکاران مستقر در کمیسیون خواست تا از رفتارها و برخوردهایی که باعث بوجود آمدن هرج‌ومرج و نزاع می‌شود خودداری کنند که در صورت مشاهده چنین مواردی با برخورد شدید نیروهای امنیتی مواجه خواهند شد.

وی افزود: گاردی ویژه برای برخورد و مقابله با این چنین مسائلی در نظر گرفته شده است.

معاون کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: مدیریت انتخابات توسط کمیسیون مستقل انتخابات انجام می‌شود و تمهیدات جدی را برای تنبیه و رسیدگی به اختشاش‌گران در دستور کار خود دارد.

وی در ادامه از نیروهای امنیتی خواست تا در جهت شناسایی و معرفی افراد خاطی دقت عمل داشته و با کمیسیون برای حل و فصل این موضوع همکاری نمایند.

هوتکی از هر دو ستاد درخواست کرد تا در هر شرایطی با کمیسیون مستقل انتخابات همکاری کنند و در صورت بروز مشکل مقامات حاضر در کمیسیون را مطلع سازند.

عبدالرحمان هوتکی معاون کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در رابطه با شایعاتی که در مورد «مرکز رسانه‌ای» منتشر شده است، گفت: این مرکز رسانه‌ای محل برگزاری جلسات و گردهمایی‌های تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری «عبدالله عبدالله» است و شایعه وجود تجهیزات جنگی برای استفاده‌های غیرقانونی در این مرکز صحت ندارد و تاکنون هیچ یک از نهادهای امنیتی این خبر را تأیید نکرده‌اند.

انتهای پیام/پ1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان