دولت از برنامه‌های قرآنی محله محور در شهرستان سقز حمایت کند


دولت از برنامه‌های قرآنی محله محور در شهرستان سقز حمایت کند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه سقز با اشاره به حضور چشم‌گیر جوانان در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در سقز گفت: دولت از برنامه‌های فرهنگی ـ قرآنی محله محور در شهرستان سقز حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، ماموستا عبدالرحمن حسین‌زاده صبح امروز در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اهمیت کارهای تبلیغی به منظور ترویج فرهنگ و آموزه‌های دینی، دین اسلام را دین رأفت و مهربانی توصیف و اظهار کرد: معرفی دین باید به شیوه درست و اصولی صورت گیرد تا جوانان بیشتر جذب آئین و مراسم اسلامی شوند.

وی با بیان اینکه، جوانان بی شماری امروز در صف های نماز در مساجد حضور دارند و در این مکان مقدس آموزه های دینی و قرآن یاد می گیرند گفت: حضور این جوانان در مساجد ظرفیت و فرصتی برای مقابله با برنامه‌های ضدفرهنگی دشمنان است.

امام جمعه سقز با اشاره به حضور چشم‌گیر جوانان در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در سقز تصریح کرد: دولت از برنامه‌های فرهنگی ـ قرآنی محله محور در شهرستان سقز حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه، برخی به نام دین در صدد به انحراف کشاندن ذهن جوانان ما هستند، از مسئولان قرآنی و فرهنگی خواست زمینه حضور جوانان را در برنامه دینی که در چهار چوب موازین اسلام راستین است بیش از پیش فراهم کنند.

وی عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی را منطبق با اصول دینی دانست و خواستار ادامه فعالیت های این سازمان در گستره‌ای وسیع‌تر در شهرستان سقز شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان هم در این دیدار اظهار کرد: در سال‌هایی که از فعالیت این سازمان سپری شده است به اقتضا، نیازمندی های مطرح در سطح جامعه و به تناسب سیاست های کلی نظام اسلامی فعالیت های این سازمان دستخوش تغییر و تحول بوده است.

وی گفت: پیرو تحولاتی که لازمه وجودی یک نهاد پویاست و با عنایت خاص مقام معظم رهبری، از سال 1380 هجری شمسی محورهای اساسی آموزش، تحقیق و پژوهش، نشر و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و انس با قرآن، با بهره‌گیری از اساتید با تجربه و  ابزارهای جدید و فن آوری روز در سرلوحه فعالیت این سازمان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام مسعود صفیاری برگزاری دوره تربیت معلم قرآن، تربیت کادر متخصص قرآن، آموزش اصناف و اقشار تاثیر گذار، برگزاری دوره های پودمانی آموزش های عمومی قرآن کریم، استمرار طرح مصباح الهدی، شناسنامه‌دار کردن کلیه جلسات قرآنی، توانمند سازی مدیران استان، به کارگیری روحانیان توانمند از اهل سنت برای اجرای برنامه‌های مدنظر، حمایت از فعالیت فرهنگی مساجد، تشکیل هسته‌های فرهنگی، بوستان‌های قرآنی حمایت از حلقه‌های تفسیری را از جمله کارهای در دست اجرای اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان خواند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات استان کردستان در 4 سال گذشته 80 عنوان کتاب را چاپ کرده است و در این راستا برنامه های خوبی را در دست تدوین دارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon