سردار نقدی: چه اشکالی دارد یک روحانی وزیر علوم شود؟

سردار نقدی: چه اشکالی دارد یک روحانی وزیر علوم شود؟

خبرگزاری تسنیم: رئیس بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه اگر وزیر علوم یک روحانی باشد چه اشکالی پیش می‌آید، گفت: ما باید از اول علوم انسانی را به حوزه علمیه می‌دادیم و در دانشگاه‌ها فقط فنی و تجربی تدریس می‌کردیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سردار نقدی دقایقی پیش در نشست مشترک مدیران حوزه علمیه و بسیج طلاب سراسر کشور در مشهد مقدس اظهار کرد: نظام اسلامی حرکت و مسیر اصلی اش بر اساس رسیدن به سوی تمدن اسلامی شکل گرفته است و در این مسیر همه باید تلاش کننند.

وی خاطرنشان کرد: این تمدن اسلامی همان سرنوشتی است که حضرت امام(ره) به دنبال آن بود.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: تحقق انقلاب اسلامی 5 یا 4 مرحله دارد که شامل تحقق انقلاب اسلامی, استقرار نظام اسلامی، رسیدن به حکومت مطلوب اسلامی و رسیدن به جامعه اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه مقصد رسیدن به تمدن اسلامی است، اظهار کرد: قدم‌های اول یعنی تحقق انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی را محکم برداشتیم اما در مرحله سوم و چهارم با کندی مواجه هستیم.

رئیس بسیج مستضعفین تصریح کرد: ما در دو موضع اقتصاد و فرهنگ ضعیف عمل کرده‌ایم که سبب اختلال در رسیدن به آرمان نهایی شده است.

نقدی با اشاره به اینکه آمریکا در عرصه عملیات نظامی علیه ما مرغوب و نا‌امید شده است، بیان کرد: بعد از آنکه آمریکایی‌ها در عملیات نظامی مرغوب شدند بر روی تهاجم فرهنگی تمرکز کرده‌اند و اکنون کانال‌های ماهوراه‌ای از 7 کانال به 162 کانال افزایش داشته که نشان از تلاش دشمن برای تهاجم فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در بسیاری عرصه‌ها نتوانسته کار بکند عنوان کرد: دشمن در عرصه اقتصاد و فرهنگ هم نباید غلبه کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با طرح این سؤال که آیا تنها واقعیت‌های تهاجم بیرونی می‌تواند موجب اختلال در حرکت نظام به سوی تمدن اسلامی شود تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مورد می‌فرمایند"کم‌کاری‌های برخی از مسئولین نیز در ایجاد اختلال برای رسیدن به تمدن اسلامی مؤثر بوده است" پس لذا قطعاً تا جایی که بستر مناسب وجود نداشته باشد دشمن نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

رئیس بسیج مستضعفین با اشاره به بیانات رهبری در مورد پیچ تاریخی و سرنوشت ساز بیان کرد: پیچ تاریخی که اکنون وجود دارد خلع ایدئولوژی و شکست همه ایسم‌ها در جهان است و لیبرالیسم با آن همه ادعا به آخر خط رسیده است.

سردار نقدی با اشاره به اینکه دنیا به دنبال ایدئولوژی جایگزین است اظهار کرد: ما باید از این موقعیت استفاده کنیم و ایدئولوژی حق را در دنیا گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما بستر تهاجم فرهنگی را برای دشمن فراهم کردیم، گفت: در مهدکودک‌ها و دبیرستان ها به جای درس عفاف، اخلاق و حیا، رقص بی‌حیایی را به دانش آموزان آموزش می‌دهیم و نظام آموزشی ما بر اساس توحید نیست و سکولار زده است.

رئیس بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بر عکس‌ها و محتوای کتاب‌های آموزشی هیچ گونه نظارتی نیست، بیان کرد: در دانشگاه‌ها هم در حوزه علوم انسانی بسیار ضعیف عمل کردیم و اساتید حقوق سر کلاس رسماً قانون قصاص را نفی می‌کنند.

نقدی تصریح کرد: رضا خان نظام آموزشی سکولار را به جای حوزه علمیه بوجود آورد و ما هنوز بر اساس‌‌ همان نظام غلط گام برمی داریم و ما باید روحانیت را به نظام آموزشی کشور برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون روحانیت بر مسند وزارت علوم نشسته است، اظهار کرد: نقش حوزه‌های علمیه در نظام تربیتی کشور باید پررنگ‌تر شود و امروز 30 هزار مسجد بدون امام جماعت هستند که می‌شود با صرف بخشی از اعتباراتی که امروز برای آموزش دادن علوم انسانی به جوانان می‌شود در تربیت روحانی، بدون شک هم خلأ امام جماعت مساجد کشور برطرف شود و هم بخش عمده‌ای از مشکلات امروز کشور حل شود.

رئیس بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه علوم انسانی به بیراه می‌رود گفت: ما باید از اول علوم انسانی را به حوزه علمیه می‌دادیم و در دانشگاه‌ها فقط فنی و تجربی تدریس می‌کردیم.

نقدی تصریح کرد: اکنون بسیاری کار‌شناس جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و روان‌شناسی بیکار در جامعه وجود دارد که کاری از دست آن‌ها برنمی آید و کاش به جای پول صرف تربیت آن‌ها کردن روحانی پرورش می‌دادیم تا نیازهای جامعه برطرف شود و ما این همه با کمبود روحانی در جامعه مواجه نبودیم.

وی با تأکید بر اینکه باید سبک نرم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رایج شود ابراز داشت: در صورتی که سبک حاکمیت اقتدار در امر به معروف و نهی از منکر از جامعه حذف و به جای آن سبک نرم در جامعه رایج شود بدون شک مردم به سادگی آن را می‌پذیرند و در جهت گسترش امر به معروف و نهی از منکر گام برخواهند داشت.

رئیس بسیج مستضعفین افزود: پیش‌بینی شده است تا در مساجد کشور شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با حضور هیئت امنای مساجد و همچنین معتمدان محلات تشکیل شده و پس از بررسی وضعیت محله‌ نسبت به اصلاح منکرات و امر به معروف اقدام کنند.

نقدی تصریح کرد: در سواحل شمالی و جنوبی کشور سعی شده است با نصب تمثال شهدا و همچنین برگزاری نمازهای جماعت در جهت اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در این مناطق اقدام شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon