توافقی درباره پست‌های وزارتی صورت نگرفته است

توافقی درباره پست‌های وزارتی صورت نگرفته است

خبرگزاری تسنیم: یکی از نمایندگان پارلمان عراق ضمن تکذیب گمانه زنی‌ها درباره پست‌های وزارتی از عدم توافق در این زمینه به علت اینکه هنوز رایزنی‌ها در مراحل اولیه قرار دارد، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه السومریه، حزب الدعوه عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: گروه های سیاسی باید مشارکت فعالانه ای در دولت جدید داشته باشند و وزیران لایق معرفی و از برنامه های آینده دولت العبادی حمایت کنند.

در بیانیه حزب الدعوه آمده است: مشارکت فعالانه منجر به تسریع در مقابله با تروریسم، فساد مالی و اداری، تسهیل تصویب قوانین و بهبود شرایط زندگی مردم و تقویت پیوندهای ملی و تثبیت صلح داخلی می شود.

از سوی دیگر هیثم الجبوری نماینده ائتلاف دولت قانون اعلام کرد: گروه های سیاسی تاکنون درباره توزیع پست های وزارتی در دولت آینده به توافقی نرسیده اند زیرا رایزنی ها در مراحل اولیه قرار دارد و هر اخباری درباره توافقات درست نیست.

وی احتمال ادغام وزارتخانه یا کوچک کردن کابینه را در برهه کنونی بعید دانست و تاکید کرد: هر وزارتخانه ای قرار داد و طرح هایی با شرکت ها دارد و هر عملیاتی برای ادغام بسیار دشوار است.

انتهای پیام/پ1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان