باراک اوباما: حاضرم به عراق بازگردم اما از افغانستان خارج شوم

باراک اوباما: حاضرم به عراق بازگردم اما از افغانستان خارج شوم

خبرگزاری تسنیم: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نشستی با مشاوران کاخ سفید، گفت: حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان با وجود بحران انتخاباتی بی‌فایده است بنابراین حاضرم به عراق بازگردم اما از افغانستان خارج خواهم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «نیویورک تایمز»، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نشستی با مشاوران کاخ سفید، گفت: حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان با وجود بحران انتخاباتی بی‌فایده است  بنابراین حاضرم به عراق برگردم اما از افغانستان خارج خواهم شد.

وی افزود: شاید به جنگنده‌های آمریکایی دستور بدهم که به عراق بازگردند اما از تصمیم برای خروج حداکثری نظامیان آمریکایی از افغانستان منصرف نمی‌شوم.

یکی از مقامات ارشد کابینه دولت اوباما نیز گفت: با توجه به اوضاع عراق، اوباما باید نیروهای نظامی این کشور را تا پایان سال 2016 میلادی از افغانستان خارج کند.

این مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، افزود: مردم می‌پرسند که آیا اوضاع شما را متقاعد به خروج از افغانستان نمی‌کند؟

به عقیده رئیس جمهور آمریکا، رهبری افغانستان پس از گذشت چندین ماه از برگزاری انتخابات دچار سردرگمی شده است.

این در حالی است که روز گذشته برخی از مقامات و وزرای دولت کنونی، کاندیداهای ریاست جمهوری این کشور را تهدید به تشکیل «دولت موقت» از طریق کودتا کردند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان