دولت بودجه کلان‌شهر کرمان را افزایش دهد


دولت بودجه کلان‌شهر کرمان را افزایش دهد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار کرمان با بیان اینکه در مقایسه با کلان شهرهایی که مرکز استان هستند، کرمان پایین‌ترین میزان بودجه را دارد، گفت: دولت باید بودجه این کلان‌شهر را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدعلی توحیدی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی و حل مشکلات بودجه‌ای شهرداری کرمان، اظهار کرد: در مقایسه با کلان شهرهایی که مرکز استان هستند، کرمان پایین‌ترین میزان بودجه را دارد.

وی افزود: بودجه کرمان در سال 92 با حدود 600 هزار نفر جمعیت، 205 میلیارد تومان بود که 20 درصد آن نیز محقق نشد.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه در سال 93 میزان بودجه کرمان به 235 میلیارد تومان رسید، گفت: تاکنون که حدود نیمی از سال گذشته هنوز 50 درصد این بودجه دریافت نشده است.

توحیدی با تاکید بر اینکه به طور قطع با این بودجه اندک نمی‌توان خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه کرد، افزود: به همین سبب دولت باید تدبیری اندیشیده و میزان بودجه کرمان را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه توقعات شهروندان از شهرداری بسیار بالاست، تصریح کرد: با توجه به پایین بودن بودجه شهرداری، ضروری است مطالبات معوق شهرداری از بدهکاران این نهاد وصول شود.

وی با بیان اینکه یکی از گروه‌هایی که به شهرداری بدهی معوقه دارند پزشکان هستند، افزود: تاکنون بیش از 150 نفر از این افراد به شکل داوطلبانه و یا از طریق کمیسیون ماده 77 بدهی خود را پرداخت کرده یا در حال پرداخت هستند.

فرماندار کرمان با تاکید بر اینکه تاکنون 500 میلیون تومان از مطالبات شهرداری کرمان وصول شده است، گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم در این بخش توفیق بیشتری داشته باشیم.

توحیدی با بیان اینکه همه شهروندان و صنوف در این امر سهیم هستند و این تنها مربوط به پزشکان نیست، تصریح کرد: اصناف و گروه‌های مختلفی که در این شهر شغل و درآمد دارند، باید متناسب با خدماتی که دریافت می‌کنند، برابر با عوارضی که توسط شورای شهر وضع شده است، مبالغی را تحت عنوان هزینه خدمات شهری پرداخت کنند.

وی بیان کرد: هزینه خدمات شهری شامل هزینه جمع‌آوری زباله، تنظیف خیابان محل زندگی آنها، مبلمان شهری، هزینه‌های مربوط به فضای سبز، درختکاری، پارک‌ها و غیره است .

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه در مقایسه با شهرهای هم جمعیت و یا با جمعیت پایین‌تر از کرمان، هزینه‌های خدمات در کرمان بسیار پایین است، گفت: به عنوان مثال یک پزشک فوق تخصص در ماه باید حدود 45 تا 50 هزار تومان هزینه خدمات شهری را پرداخت کند که این میزان در برابر درآمدهایی که کسب می‌کند، بسیار ناچیز است.

توحیدی خاطرنشان کرد: از تمامی شهروندان کرمان به ویژه صنوف و بازاریان درخواست می‌شود بدهی‌های معوق خود را به شهرداری پرداخت کنند تا شهرداری نیز در مقابل به ارائه خدمت پرداخته و زیبایی، سرسبزی، تنظیف، بهسازی و نوسازی شهر کرمان دوچندان شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon