افزایش ۲.۵ برابری برداشت مکانیزه برنج در اراضی املش


افزایش 2.5 برابری برداشت مکانیزه برنج در اراضی املش

خبرگزاری تسنیم: مدیر جهادکشاورزی شهرستان املش با اشاره به افزایش ۲.۵ برابر برداشت مکانیزه برنج در این شهرستان، گفت: تاکنون برداشت سه‌هزار و ۳۹۵ هکتار اراضی برنج در این شهرستان انجام شد که از این مقدار ۱۴۵۰ هکتار آن به صورت مکانیزه بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از املش، مسعود امیربنده ظهر امروز در جلسه کشاورزی این شهرستان با اشاره به اقدام انجام شده در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامپروری، اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح اصلاح‌نژاد تعداد 300 راس گوسفند شامل سیدر گذاری (همزمان سازی محلی ) و تلقیح مصنوعی گوسفند در مناطق ییلاقی اربودار دشت و پروین دره به  پایان رسید.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح، افزود: با این طرح می‌توان به تولد همزمان بره‌های یک گله، به‌نژادی گوسفندان منطقه برای افزایش تولید گوشت و شیر و کنترل بیماری‌های واگیر دامی که نهایتا منجر به افزایش درآمد خانوار روستایی می‌شود دست یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان املش با اشاره به آخرین وضعیت برداشت برنج در این شهرستان، گفت: تاکنون برداشت سه‌هزار و 395 هکتار معادل 97 درصد از  مزارع برنج شهرستان به پایان رسید که از این مقدار یک‌هزار و 450 هکتار آن به صورت مکانیزه انجام شده است.

امیربنده با اشاره به افزایش 2.5 برابر برداشت مکانیزه برنج در این شهرستان، تصریح کرد:تخصیص اعتبار مناسب از طرف جهاد کشاورزی گیلان به کشاورزان برای خرید ماشین‌آلات از دلایل استقبال از برداشت مکانیزه است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: سازمان جهادکشاورزی استان گیلان در راستای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و جذب جوانان به این بخش برنامه‌های مختلفی را انجام داده است که ارائه تسهیلات خرید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی یکی از این موارد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان املش با بیان اینکه شهرستان املش هزار و 500 هکتار شالیزار و پنج هزار نفر شالیکار دارد، افزود: تاکنون 24 نفر از متقاضیان خرید ماشین‌آلات کشاورزی با اعتباری به مبلغ 7750 میلیون ریال به بانک کشاورزی معرفی شدند.

امیربنده گفت : امسال مبلغ 10725 میلیون ریال برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی با هدف افزایش ضریب مکانیزاسیون به شهرستان املش اختصاص یافت که در مراحل مختلف متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon