روسیه: آمریکا به مشکلات داخلی خود رسیدگی کند/ چین: آمریکا بر مشکلات خود تمرکز کند

روسیه: آمریکا به مشکلات داخلی خود رسیدگی کند/ چین: آمریکا بر مشکلات خود تمرکز کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده حقوق بشر روسیه از آمریکا خواست تا به‌جای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها به مشکلات داخلی خود توجه داشته باشد.

به گزارش گروه  بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک تایمز، کنستانتین دولگوف، نماینده حقوق بشر، دموکراسی و اجرای قانون وزارت خارجه روسیه در واکنش به برخورد پلیس آمریکا با معترضان در شهر فرگوسن آمریکا با اشاره به تنش‌های بسیار زیادی که همچنان در گروه‌های نژادی جامعه آمریکا وجود دارد گفت که آمریکا باید باید به مشکلات بزرگ خود در عرصه داخلی توجه کرده اقدامات مؤثری برای حل آنها انجام دهد.

وی در یادداشتی اعلام کرد: "آمریکا باید به‌جای دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر به‌بهانه حمایت از دموکراسی به مشکلات خود توجه داشته باشد".

این دیپلمات روس در ادامه گفت: "اتفاقات ناراحت کننده‌ای که پس از قتل یک نوجوان سیاه‌پوست در شهر فرگوسن رخ داد مدرک آشکاری بر وجود تنش‌های بالا در جامعه آمریکا است که باعث ایجاد اختلاف و شکاف بین نژادهای مختلف در این کشور می‌شود".

دولگوف با تأکید بر این مسئله که آمریکا باید به مشکلات داخلی خود توجه داشته باشد گفت: "راه بهتر، ارتباط با واقعیت‌ها و الزامات قرن 21، به‌جای مداخله در امور داخلی دیگر کشورها و جایگزین کردن رژیم‌های بی‌اعتبار در قالب دفاع از دموکراسی و حقوق بشر است، اقدامی که از قرن پیش به ارث رسیده است".

خبرگزاری شینهوا نیز در یادداشتی با انتقاد از نژادپرستی و تزویر آمریکا در موضوعات مربوط به حقوق بشر موضع خود را این‌گونه نشان داد: "اتفاق فرگوسن  بار دیگر نشان داد حتی در کشوری که سالها سعی داشته است نقش مدافع حقوق بشر در عرصه بین‌الملل را ایفا کند نیز همچنان جایی برای بهبود در عرصه داخلی وجود دارد".

در بخش دیگری از یادداشت  این خبرگزاری آمده است: "مسلماً آنچه آمریکا به آن نیاز دارد تمرکز بر حل مشکلات خود به‌جای نشانه رفتن  انگشت اتهام به‌سوی دیگران است".

از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه مصر نیز اعلام کرد که اعتراضات شهر فرگوسن آمریکا را به‌دقت دنبال می‌کند. مقامات مصری در بیانیه‌ای از دولت آمریکا خواسته‌اند تا به اعتراضات مطابق با قوانین و استانداردهای بین‌المللی واکنش نشان دهند.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان