معدن هجدک راور در کرمان تعطیل شد


معدن هجدک راور در کرمان تعطیل شد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار راور گفت: معدن هجدک در بخش کوهساران راور از توابع کرمان از رونق کاری افتاده و تعطیل شده است.

سیدحسن میرصادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در راور اظهار کرد: معدن هجدک با حدود یک هزار کارگر از مدت‌ها قبل به شکل نیمه تعطیل کار می‌کند.

وی با بیان اینکه در بخش دولتی معدن 700 کارگر فعال بوده و بقیه نیروها متعلق به بخش خصوصی هستند، گفت: در حال حاضر تمام این نیروها بیکار شده‌اند.

فرماندار راور افزود: معدن هجدک بزرگ‌ترین معدن زغالسنگ راور است که از مدت‌ها قبل مسئولان معدن به بهانه عدم توجیه اقتصادی، آن را تعطیل کرده‌اند.

میرصادقی بیان کرد: البته بحث‌هایی نیز برای ایمنی این معدن مطرح است و به سبب عدم تامین شرایط ایمنی کافی، این معدن تعطیل شده است.

وی تصریح کرد: وقتی معدن هجدک تعطیل باشد، عملا بخش کوهساران را دچار رکود در فعالیت‌های روزمره می‌کند.

فرماندار راور با اشاره به اینکه فعالیت‎های معدنی منطقه سبب فعال شدن بخش‌های مهم اداری و آموزشی کوهساران شده بود، گفت: با تعطیلی معدن عملا مدارس و بخش‌های اداری نیز تعطیل می‌شوند.

میرصادقی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم از طریق نمایندگان مجلس برای بازگشایی معدن انجام و با مدیرعامل معادن زغالسنگ نیز رایزنی‌هایی شده است، گفت: مسئولان از به مزایده گذاشتن معدن هجدک در مزایده معادن که توسط سازمان صنعت و معدن استان انجام می‌شود، خبر داده‌اند.

وی بیان کرد: باید منتظر باشیم تا برنده مزایده این معدن در بخش خصوصی مشخص شود تا بتواند با ارتقای فناوری استخراج معدنی، این معدن را دوباره فعال کرده و به بخش کوهساران حیات مجددی ببخشد.

فرماندار راور با اشاره به ابلاغ اعتبارات ماده 180 گفت: عمده این اعتبارات در بخش‌های زیرساختی نظیر جاده‌ها و راه‌ها هزینه می‌شود.

میرصادقی با تاکید بر نیاز مبرم این شهرستان به احداث جاده بهاآباد، افزود: احداث این جاده دو استان یزد و کرمان را به هم متصل کرده و رونق خوبی به شهرستان راور می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از اعتبارات ماده 180 همچنین برای آسفالت کردن کوچه‌های خاکی شهر راور استفاده می‌شود، زیرا وضعیت معابر شهری راور چندان مطلوب نیست و نیاز به ترمیم دارد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon