طلا ۱۲۹۵ دلار در هر اونس شد

طلا 1295 دلار در هر اونس شد

خبرگزاری تسنیم: با انتشار آمارهای قوی از بازار مسکن آمریکا که موجب رشد شاخص ها در بازارهای بورس شد قیمت جهانی طلا به روند نزولی خود ادامه داد و به ۱۲۹۵ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، همزمان با انتشار آمارهای قوی از بازار مسکن آمریکا که موجب رشد شاخص ها در بازارهای بورس شد و جذابیت بازار طلا را کاهش داد، قیمت فلز زرد پس از 3 روز کاهش متوالی امروز نیز اندکی کاهش یافت.
سرمایه گذاران در عین رصد کردن تنش های ژئوپلتیک رو به افزایش، در انتظار انتشار صورت مذاکرات نشست جولای فدرال رزرو هستند تا سرنخ هایی در مورد چشم انداز سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا به دست بیاورند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 1.3 درصدی در طی 3 جلسه گذشته، امروز با اندکی کاهش به 1295 دلار و 44 سنت رسید.
ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «آمارهای قوی از وضعیت ساخت مسکن در آمریکا مهم بود، زیرا آمارهای قوی این نگرانی که بخش های مختلف اقتصادی در حال از دست دادن رشد خود هستند (عقیده ای که در چند هفته اخیر رواج یافته بود) را رفع می کند.»
وی افزود، این آمارها ممکن است فضا را برای افزایش نرخ بهره و بالا رفتن ارزش دلار فراهم نماید که هر دو در کوتاه مدت به ضرر طلا تمام می شوند.
میزان شروع ساخت مسکن در آمریکا در ماه جولای به بالاترین میزان در 8 ماه گذشته رسید که نشان دهنده ترمیم بازار مسکن این کشور پس از توقف رشد در نیمه دوم سال گذشته است.
سرمایه گذاران مشتاقانه آمارهای اقتصادی آمریکا را دنبال می کنند تا بتوانند تصمیم آینده فدرال رزرو در مورد نرخ های بهره را حدس بزنند. افزایش نرخ بهره  جذابیت دارایی هایی مانند طلا را کاهش خواهد داد.
در میان سایر فلزات گرانبها، پالادیوم پس از 7 روز متوالی کاهش، شاهد افزایش قیمت بود، اما همچنان در نزدیکی پایین ترین قیمت دو ماه اخیر باقی ماند.
قیمت نقره نیز به پایین ترین رقم دو ماه اخیر نزدیک شد، در حالی که قیمت پالادیوم تنها اندکی پایین تر از بالاترین رقم 13 سال اخیر بود.
انتهای پیام/ 110

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه