تمهیدات پلیس برای برخورد با هنجارشکنان اخلاقی در فرودگاه‌ها


تمهیدات پلیس برای برخورد با هنجارشکنان اخلاقی در فرودگاه‌ها

خبرگزاری تسنیم: جانشین فرمانده ناجا با تأکید بر ایجاد امنیت اخلاقی در فضای فرودگاه‌های کشور، از ابلاغ دستورالعملی برای برخورد با هنجارشکنان اخلاقی با بهره‌گیری از تذکر لسانی در فرودگا‌ه‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین اشتری در حاشیه همایش ارتقای فرهنگ خدمت رسانی در سایه امنیت پایدار و در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر نحوه برخورد نیروی انتظامی با هنجارشکنان و مسافرانی که اقدام به تخطی از موازین اخلاقی در فرودگاه ها می‌کنند اظهار داشت: نیروی انتظامی طبق قانون موظف است تا با جرم مشهود برخورد کند و برخی از ناهنجاری‌های اخلاقی جزو جرایم مشهود به حساب می‌ایند. لذا مأموران اگر در مکان‌های عمومی با چنین ناهنجاری هایی مواجه شوند طبق وظیفه ذاتی خود، با هماهنگی دستگاه قضایی و با رعایت ادب برخورد لازم را با هنجارشکنان خواهند داشت.

وی تأکید کرد: برای ما پذیرفتنی نیست که عده‌ای هنجارشکن آبروی چند ساله مردم شهید پرور و نظام جمهوری اسلامی ایران را زیرسوال ببرند وگرچه تعداد این هنجارشکنان معدود است ولی امیدواریم تا تذکرات پلیس مانع ادامه اقدامات هنجارشکنانه آنها شود.

جانشین فرمانده ناجا در تشریح اقدامات پلیس در برخورد با هنجارشکنان اخلاقی گفت: طبق دستورالعملی که برای برای سراسر کشور ابلاغ شده است پلیس در ابتدا با بهره گیری از تذکر لسانی با هنجارشکنان برخورد می‌کند و در صورت عدم توجه به این تذکرات اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهد.

اشتری با بیان اینکه تابلوهایی برای اطلاع رسانی پیرامون این موضوع درنظر گرفته شده است، از استفاده پلیس از مأموران آموزش دیده در این خصوص خبر داد.

وی در بخش دیگری از پاسخ به خبرنگار تسنیم در خصوص اقدامات پلیس در برخورد با اتباع دیگر کشورها در فرودگاه‌های کشور گفت: مهمانان خارجی موظف به رعایت قوانین کشورم ا هستند و قبل از ورود تذکرات لازم با هماهنگی وزارت خارجه و تورهای گردشگری به آنها داده می‌شود و خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به آغاز شدن عملیات حج امسال از 14 شهریور ماه اظهار داشت: با توجه به آنکه هماهنگی‌های لازم با مدیران کاروان‌های حجاج و مسئولان سازمان حج و زیارت انجام شده است، و خوشبختانه با بیشتر شدن این همکاری‌ها شاهد کاهش مشکلات در سالهای اخیر بودیم لذا امیدواریم تا امسال نیز همچون سنوات گذشته اعزام حجاج به خوبی انجام شود.

اشتری با اعلام خبر اختصاص دادن نیروی کمکی به پلیس فرودگاه‌ها در عملیات حج امسال خاطرنشان کرد: درصورت درخواست رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور و با توجه به اینکه ارائه خدمت مناسب به حجاج و مسافران یکی از وظایف ذاتی ما است، ما نیروهای کمکی را برای اعزام حجاج در اختیار پلیس فرودگاه‌ها قرار خواهیم داد.

وی با تأکید بر استفاده هرچه بیشتر از تجهیزات به روز دنیا در فرودگاه‌های کشور گفت: گرچه امروز پلیس از تجهیزات امنیتی خوبی برخوردار است ولی این به معنای آن نیست که ما هیچ کمبودی در این خصوص نداریم. لذا به دنبال استفاده هرچه بیشتر از تجهیزات و امکانات روز دنیا هستیم و در آینده فرودگاه‌های کشور را به تجهیزات مجهز می‌کنیم

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon