«احمد تسنیم» از انحلال پارلمان پاکستان حمایت کرد/پای بازنشستگان ارتش هم به میان آمد

«احمد تسنیم» از انحلال پارلمان پاکستان حمایت کرد/پای بازنشستگان ارتش هم به میان آمد

خبرگزاری تسنیم: «احمد تسنیم» رئیس مقامات بازنشسته ارتش پاکستان گفت: مقامات بازنشسته ارتش از دولت «نواز شریف» می‌خواهند که پارلمان پاکستان را منحل اعلام کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «احمد تسنیم» رئیس مقامات بازنشسته ارتش پاکستان با اشاره به اعتراض‌های ضد دولتی اخیر در این کشور، گفت: مقامات بازنشسته ارتش از دولت «نواز شریف» می‌خواهند که پارلمان پاکستان را منحل اعلام کند.

مقامات ارتش بازنشسته پاکستان به رهبری دریابان «احمد تسنیم» با حضور در «انجمن بازنشستگان ارتش» از نخست وزیر این کشور علاوه بر انحلال پارلمان، خواسته‌های دیگری نیز دارند.

بر اساس یک اطلاعیه مطبوعاتی، انجمن بازنشستگان ارتش در شهر «راولپندی» یک گردهمایی با عنوان «شورای اجرایی» برگزار کردند و درباره بحران سیاسی کنونی این کشور به تبادل نظر پرداختند.

در این گردهمایی، «فصیح بخاری» دریابان بازنشسته، «نعیم اکبر» سرلشکر بازنشسته، «مسعوداختر» ژنرال نیرو هوایی بازنشسته، «محمد» سرتیپ بازنشسته، «میان محمود» سرتیپ بازنشسته، «مسعودالحسن» سرتیپ بازنشسته، «سایمن شرف» سرتیپ بازنشسته، «فاروق حامد» سرگرد بازنشسته حضور داشتند.

این مقامات بازنشسته ارتش پاکستان از تشکیل دولت موقت در این کشور و اصلاحات انتخاباتی اعلام حمایت کردند.

آن‌ها تاکید کردند: حکومت و پارلمان پاکستان در انجام کارهایشان ناکام بوده‌اند به همین دلیل تظاهرات مردمی بوجود آمده است.

بازنشستگان ارتش پاکستان ضمن ابراز نگرانی از حادثه «مادل تاون» شهر «لاهور» تصریحک کردند: قاضی دادگاه لاهور دستور داده بود که علیه عاملان حادثه مادل تاون مورد تعقیب قرار بگیردند اما دولت ایالتی «پنجاب» چنین کاری را تحمل نکرد.

بنابراین این تحقیر عدالت و خلاف قانون اساسی و حقوق شهروندان پاکستان است.

مقاما بازنشسته ارتش پاکستان از دولت نواز شریف خواستند که هرچه زودتر بحران سیاسی کنونی در این کشور را از مسیر سیاسی و قانونی حل کند و از اعمال خشونت نیز پرهیز کند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت