نامزدهای مقتدا صدر برای پست معاونت نخست وزیری/انتخاب استاندار صلاح الدین

نامزدهای مقتدا صدر برای پست معاونت نخست وزیری/انتخاب استاندار صلاح الدین

خبرگزاری تسنیم: منابع عراقی از معرفی نامزدهای مورد نظر رهبر جریان صدر به حیدر العبادی و انتخاب استاندار صلاح الدین خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، یک منبع سیاسی عراقی اعلام کرد: مقتدا صدر رهبر جریان صدر، علی التمیمی استاندار بغداد و بهاء الاعرجی عضو فراکسیون الاحرار را برای پست معاونت نخست وزیری در دولت آینده معرفی کرده است.

این منبع تاکید کرد: حیدر العبادی مامور تشکیل کابینه نامه ای شامل نامزدی التمیمی والاعرجی برای پست معاونت نخست وزیری دریافت کرده است و العبادی میان انتخاب یکی از این دو برای پست مذکور مُخیر شده است.

از سوی دیگر عقیل الزبیدی نماینده عضو حزب فضیلت از گروه های سیاسی خواست که در راستای حمایت بین المللی و منطقه ای در تشکیل کابینه گام بردارند.

وی افزود: ادامه حمایت بین المللی،عربی و منطقه‌ای و حمایت داخلی بی نظیر از روند کنونی موضوعی است که باید به بهترین نحو از آنها استفاده شود و دولتی مقبول تشکیل شود.

وی بیان کرد: گروه‌های سیاسی باید از دولت با بالا نبردن سقف خواسته‌های خود که در تضاد با خواسته‌های گروه دیگر است،حمایت کنند.الزبیدی تاکید کرد: بهترین راه برای تسریع در تشکیل دولت، توجه به سهمیه انتخاباتی گروه های سیاسی است.

وی افزود: هیچ دولت عراقی پس از سال 2003 به اندازه دولت کنونی از حمایت بین المللی برخوردار نبوده است.تصمیم شورای امنیت در حمایت از دولت عراق سرآغاز حمایت جامعه بین المللی از عراق برای نابودی تروریسم و بازسازی کشور است.

همزمان منابع آگاه از انتخاب رائد ابراهیم از سوی شورای استان صلاح الدین به عنوان استاندار صلاح الدین خبر دادند. وی قبلا مدیر کل اداره بهداشت صلاح الدین بوده است که به جای احمد عبدالله الجبوری استاندار سابق انتخاب شده است.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان