پیشرفت علمی کشور از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است


پیشرفت علمی کشور از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه سروآباد با اشاره به اینکه پیشرفت علمی کشور از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است گفت: سرعت پیشرفت علمی ایران یکی از نگرانی‌های مهم دشمن در سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سروآباد، ماموستا سیداحمد سجادی ظهر امروز در جلسه  شورای آموزش و پرورش سروآباد که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به آیات قرآنی و احادیث نبوی اهمیت و جایگاه علم آموزی در دین مبین اسلام را مهم دانست و اظهار کرد: دین اسلام که دین حقیقت، عدالت طلبی و برادری است، همه مسلمانان جهان را به سوی فراگیری علم و دانش امر می‌کند و از عالمان و افراد باسواد جامعه می‌خواهد که در ترویج و گسترش سواد کوتاهی نکنند.

وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افراد باسواد در جامعه ایران بسیار کم و اقلیت بودند، چرا که رژیم ستم شاهی آن زمان که زیر نظر استکبار جهانی بود، با هرگونه گسترش علم و دانش در جامعه مقابله می‌کرد.

امام جمعه سروآباد تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نهضت سواد آموزی به دستور معمار کبیر انقلاب اسلامی تحول بزرگی در کشور به وجود آمد و امروز به وضوح می‌بینیم که بیش از 80 درصد جمعیت ایران باسواد هستند.

وی گفت: در سال‌های اخیر آموزش و پرورش با تربیت نیروهای متعهد و دلسوز در ترویج سوادآموزی قدم های خوبی برداشته و با اعزام معلمان دلسوز به روستاهای دور افتاده و صعب‌العبور در ریشه کن کردن بیسوادی نقش مهمی را ایفا نموده است.

ماموستا سجادی خاطرنشان کرد: جوامع بشری همواره از پدیده شوم جهل و نادانی رنج برده و از این بابت زیان‌های فراوانی متحمل شده‌اند و تنها راه مقابله با آن طبق فرموده قرآن و پیامبران الهی ترویج علم و دانش در بین مردم آن جامعه است.

وی افزود: آموزش و فراگیری مسائل دینی، فرهنگی و اعتقادی در بین افراد جامعه مستلزم توسعه سوادآموزی است و در صورت موفقیت در این امر مهم، شاهد پیشرفت و ترقی جامعه اسلامی خواهیم بود.

امام جمعه سروآباد با اشاره به اینکه پیشرفت علمی کشور از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است خاطر نشان کرد: سرعت پیشرفت علمی ایران یکی از نگرانی‌های مهم دشمن در سال‌های اخیر بوده است.

انتهای پیام/

دهه کرامت
پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon