تمام اراضی باید به ثبت رسمی برسند


تمام اراضی باید به ثبت رسمی برسند

خبرگزاری تسنیم: معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز داری کشور با اشاره به تفاهم فی ما بین ۳ سازمان ثبت، اوقاف و سازمان مراتع، گفت: تفاهم نامه باید خروجی داشته باشد و اثر بخشی آن در گرو ثبت اراضی کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد تقی عموزاده ظهر امروز در همایش مشترک ستادی در امور ثبتی که بین سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان مراتع و جنگل‌ها برگزار شد، اظهار کرد: نباید در عمل به قوانین از خود ضعف نشان دهیم و با عنوان کردن اینکه اقدامات مبتنی بر پایه قانونی و تکالیف محوله بوده باید از آن حمایت کنیم.

وی با اشاره به تفاهم بین 3 سازمان ثبت، اوقاف و سازمان مراتع، تصریح کرد: این تفاهم نامه نقش مدیریتی داشته که مجموعه 3 سازمان هدف گذاری کردند و در اصل این تفاهم نامه ابتکار عمل مدیران کشور بوده که به دلیل بخشی از وظایفی که قانون گذار بر عهده آنها گذاشته بتوانند اختلافات را به نحو احسنت حل کنند.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز داری کشور با بیان اینکه گاهی اوقات اطلاع رسانی نادرست  سبب تشویش اذهان عمومی می‌شود، خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از تشویش افکار عمومی قرار داد مشترکی انجام داده که اصول کار در آن مبتنی بر تبصره 6 الحاقی است.

وی افزود: کل اراضی کشور به اراضی ملی و مستثنیات تقسیم شده که مستثنیات همان حق اشخاص بوده که مستثنی از ملی شدن، شده و هر کدام سند جداگانه می‌گیرند.

عمو زاده گفت: تا سال 90 به قانون تبصره 6 الحاقی توجهی نمی‌شد و قانونی که مجلس تصویب کرده مانند این بود که هیچ قانونی نبوده در حالی که قانون گذار کار عبثی انجام نمی‌دهد بنا براین باید به اجرای این قانون توسط این 3 سازمان مباهات کنیم.

وی اثربخشی تفاهم نامه را در گرو حرکت در راستای ثبت اراضی عنوان و تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه قانون گذار تکلیف می‌کند که باید مالکیت موقوفات و انفال تعیین تکلیف شده باشد و در ادامه گفته شده مادامی که این قانون اجرا می‌شود بر سایر قوانین حاکم بوده و در صورت مغایرت آنها را موقوف الاجرا می‌کند.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز داری خاطر نشان کرد: در این توافق نامه 3 جانبه و بحث‌هایی که امروز انجام می‌شود باید خروجی داشته و خروجی آن اجرای توافق نامه باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon