پدر و مادرم قبل از شناسایی، خواب بازگشت «سعید» را دیده بودند

پدر و مادرم قبل از شناسایی، خواب بازگشت «سعید» را دیده بودند

خبرگزاری تسنیم: برادر شهید علی‌مددی درمورد نخستین دیدار مادر خود با قبر برادرش و نحوه رساندن خبر پیدا شدن پیکر شهید گفت: دوستان ارتش ابتدا خبر را به من رساندند تا به خانواده اطلاع بدهم. پدر و مادر من قبلا خواب دیده بودند که از سعید خبر می‌آید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم گرامیداشت شهید سعید علیمددی صبح امروز در جوار مزار به تازگی شناسایی‌شده این شهید در ستاد فرماندهی نیروی هوایی با حضور گسترده مردم، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران و حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، برادر شهید؛ مهدی علیمددی درباره نحوه شهادت و شناسایی پیکر این شهید گفت: سعید در 18 سالگی و چند ماه مانده به گرفتن دیپلم به اصرار خودش عازم جبهه‌ها شد و حضورش در جنگ 14 روز بیشتر طول نکشید. او در عملیات بیت‌المقدس به همراه شهید مهرایی در آزادسازی خرمشهر شهید شد و از سال 61 تا همین شش سال قبل ظاهراً در محیط جبهه مفقودالاثر بود.

وی با اشاره به شناسایی پیکر او در سه سال قبل و به امانت ماندن در ستاد معراج ادامه داد: بعد از سه سال که تصمیم به دفن این شهید گرفتند، دوستان نیروی هوایی ارتش پیکرشان را تحویل گرفتند و روز 28 مرداد 89 ایشان دفن شد. همان موقع از پدرم آزمایش DNA گرفتند و چند روز قبل گفتند که تشخیص آزمایشگاه این بوده که با توجه به معیارهایی چون محل شهادت، سن و عملیات، مشخصات آن با برادر ما مطابقت دارد.

برادر شهید علیمددی با توصیف کیفیت نخستین دیدار مادر خود با قبر برادرش و نحوه رساندن خبر پیدا شدن پیکر شهید گفت: دوستان ارتش ابتدا خبر را به من رساندند تا به خانواده اطلاع بدهم. پدر و مادر من قبلا خواب دیده بودند که از سعید خبر می‌آید و گویا آماده شنیدن این خبر بودند. چند ساعت اول خیلی احساساتی شدند اما بعد از دیدن قدردانی باشکوه مردم از خانواده ما، آرامش پیدا کردند.

وی در پایان گفت: جرقه تمام این اتفاق‌ها در همایش تجلیل از مادران چشم به راه زده شد. شهید مهرایی و شهید علیمددی با هم اعزام شده بودند، همسنگر بودند و با هم شهید و شناسایی شدند. اما نتیجه آزمایش شهید مهرایی دو ماه زودتر اعلام شد. مادر من هم 32 سال انتظار کشیده بود. این چند ماه گذشته، بعد از همایش و اعلام نتایج شهید مهرایی تا امروز، به اندازه این 32 سال برایش سخت بود و خدا را شکر که انتظارها به پایان رسید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران