ماجرای خواندنی احراز هویت واقعی یک شهید بعد از ۱۷ سال


ماجرای خواندنی احراز هویت واقعی یک شهید بعد از 17 سال

خبرگزاری تسنیم: ‫بعد از آزمایش DNA از مادر و برادر شهید ذبیح‌الله خالصی مشخص شد که شهیدی ۱۷ سال پیش به این نام تدفین شده ، یک شهید دیگر است و پیکر شهید خالصی در کنار شهید همنامش در دیارش آرام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، دیار کریمان از صبح امروز میزبان شهدای دوران دفاع مقدس بود که سه تن از آنها گمنام هستند.

مراسم تشیع این شهدا از فرودگاه تا حسینیه ثارالله شهر کرمان با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار، روسای دانشگاه‌های شهید باهنر و پیام نور کرمان، مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمان و جمعی دیگر از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

آیت‌الله جعفری نماینده ولی فقیه در کرمان و امام جمعه کرمان به سبب کسالت نتواسته بودند در این مراسم شرکت کنند اما جای خالی استاندار کرمان و نیز سه امام جمعه موقت کرمان در این مراسم حس می‌شد.

مادران و خواهران کرمانی به یاد مادران و خواهران شهدای گمنام نیز در این مراسم حضور داشتند.

اداراتی که در مسیر فرودگاه تا حسینه ثارالله شهر کرمان وجود داشتند از این شهیدان دوران دفاع مقدس استقبال کردند.

زنگی‌آباد و بروات میزبان دائمی سه شهید گمنام در کرمان هستند

قرار است، شهرهای «زنگی آباد» از توابع کرمان و «بروات» از توابع شهرستان بم، میزبان دائمی میهمانان گمنام باشند، شهید گمنامی که در زنگی آباد تدفین می‌شود مربوط به عملیات‌های آفندی سال 67 و 20 سال سن دارد.

بروات در شرق استان کرمان پذیرای دو شهید گمنامی است که هر دو در جزیره مجنون تفحص شده‌اند، یکی از آنان 17 ساله و شهید عملیات خیبر و دیگری 19 ساله مربوط به عملیات تک دشمن در سال 67 است.

ماجرای شهدای نامداری که به آغوش خانواده خود بازگشتند

و اما شهید ذبیح‌الله خالصی و شهید علی مسلمی که بعد از 26 سال به آغوش خانواده خود رجعت کرده‌اند تا جانی دوباره به خانواده‌‌های خود ببخشند.

شهید ذبیح‌الله خالصی فرزند یاور از شهدای شهر دوساری از توابع شهرستان عنبرآباد و مربوط به عملیات فاو و از رسته توپخانه لشکر 41 ثارالله که در 28  فروردین 67 مفقود شده بود.

پسرخاله و همرزم شهید خالصی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به ماجرای احراز هویت واقعی شهید خالصی بعد از 17 سال، اظهار کرد: در سال 76 یک شهید به نام شهید ذبیح‌الله خالصی در بخش دوساری عنبرآباد دفن شد.

موسی خالصی افزود: در چهارماه گذشته بنیاد شهید به خانواده شهید اطلاع داده بودند، نسبت به هویت شهید خالصی که در بخش دوساری دفن شده است، مشکوک هستند.

وی گفت: بعد از آزمایش DNA از مادر و برادر این شهید مشخص شد که شهیدی در بخش دوساری تاکنون با هویت شهید ذبیح‌الله خالصی بوده، یک شهید دیگر است که به سبب هم سنگر بودن اشتباه شده است.

پسرخاله شهید خالصی بیان کرد: مادر شهید خالصی تأکید دارد که پسر وی در کنار شهیدی که از سال 76 با عنوان شهید ذبیح‌الله خالصی بوده دفن شود زیرا 26 سال با این شهید زندگی کرده و به اندازه پسر خود این شهید را دوست دارد.

خالصی با اشاره به اینکه شهید خالصی دارای چهار برادر و چهار خواهر است، گفت: پدر شهید بزرگوار حدود 10 سال گذشته از دنیا رفته است و مادر وی 60 سال سن دارد.

وی با بیان اینکه حدود دو روز قبل به خانواده شهید خبر داد که پیکر فرزند آنها پیدا شده است، خاطرنشان کرد: شهید خالصی در آن دوران تأکید داشتند که امام(ره) را تنها نگذاریم و جبهه‌ها را پر کنید  و جوانان باید همیشه در مقابل هجمه‌های دشمنان آماده باشند.

روستای دوساری شهرستان عنبرآباد داری 11 شهید نامدار است

شهید علی مسلمی، فرزند حسین که در سال 42 در شهرستان کهنوج متولد و در 29 فروردین سال 67 در عملیات فاو به شهادت رسیده است، دیگر شهیدی است که هویت او به تازگی احراز شده است، خاک روستای هشت بندی در نزدیکی بندرعباس قرار است مفتخر به دریافت پیکر مطهر این شهید بشود.

مراسم وداع با پنج شهید دفاع دوران مقدس بعد از نماز مغرب و عشا در مهدیه هیئت متوسلین کرمان واقع در میدان شهدا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon