روند احداث مسکن مهر کشور ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد


روند احداث مسکن مهر کشور 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر راه گفت: میزان پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر در کشور ۸۲ درصد است که تاکنون برای ساخت آنها ۴۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، احمد اصغری مهرآبادی امروز در جلسه شورای تامین مسکن استان لرستان که در محل استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای تشکیل مسکن مهر در کشور 450 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود:  تعداد 1 میلیون 250 هزار مسکن مهر در کل کشور به صورت اقساطی ساخته شده است که برابر قانون برای ساماندهی خدمات روبنایی و زیر بنایی درآن اقدام شده است.

معاون وزیر راه بیان کرد: 2200 میلیارد تومان برای انجام خدمات رو بنایی در مسکن مهر احتیاج است که در دولت قبل 1200 قبل هزینه شده است که در دولت جدید نیز 800 میلیارد تومان برای خدمات روبنایی در نظر گرفته شده است.

مهرآبادی تصریح کرد: برای اعتبار اختصصاص در این زمینه یک کارگروه تشکیل شده است که براساس اولوین بندی که در این زمینه وجود دارد اعتبار تخصیص داده می شود.

معاون وزیر راه اظهار کرد: برای هزینه کرد اعتبارات روبنایی بر اساس اولویت بندی اول ساختمان هایی در نظر گرفته می شود که کار نازک کاری آن ها صورت گرفته است.

وی در مورد دستگاه هایی که وظیفه انجام کار روبنایی را داشته اند، افزود: 660 هزار واحد به وسیله شرکت آب و فاضلاب انجام شده است و 670 هزار واحد نیز توسط اداره برق و 716 هزار واحد برای اداره گاز صورت گرفته است.

مهرآبادی در مورد خدمات روبنایی مسکن مهر تصریح کرد: مهندس جهانگیری دستور تشکیل یک کارگروه در این زمینه را داده است که در آنجا هم بر اساس اولویت بندی تخصیص اعتبار داده می شود.

معاون وزیر راه در مورد بیمه ساختمان های مسکن مهر اظهار کرد: برای بیمه مبلغی که در نظر گرفته شده است مبلغ 5 هزار و 200 تومان است که در برخی استان ها این میزان براساس سلیقه در نظر گرفته شده است.

وی در مورد مصداق سلیقه ای عمل کردن در این مورد افزود: در بعضی از استان ها مبلغ فوق تا 7 هزار تومان و 11 هزار تومان در نظر گرفته شده که قرار شده است میزان مبلغ اضافه بر اساس یارانه دولتی در نظر گرفته شود و پرداخت شود.

مهرآبادی در مورد مشکل مالیات مسکن مهر بیان کرد: این میزان 300 هزار تومان برای هر مسکن مهر است اما در بعضی از استان ها مانند اصفهان این مقدار تا 40 میلیون ریال نیز منظور شده است.

معاون وزیر راه در مورد مشکل مرکز خدماتی مسکن مهر لرستان تصریح کرد: در مورد مشکل تعمین مراکز خدماتی در مسکن مهر مانند کلانتری، مسجد و مدرسه اگر وزارت راه و شهرسازی شروع کننده چنین مکان هایی بوده است اعتبار آن ها فراهم می شود.

مهرآبادی اظهار کرد: اگر در تامین مراکز خدماتی جدید این مسئله باید در کارگروه تخصصی که اقای جهانگیری دستور تشکیل آن را داه است باید مطرح شود و در صورت صلاح دید اعتبار برای ان در نظر گرفته شود.

وی درباره میزان پیشرفت فیزیکی مسکن مهر کشور افزود: کل پیشرفت فیزیکی مسکن مهر کشور در حد 82 درصد است که از این بین 450 هزار میلیارد ریال در دولت گذشته هزینه شده است که 150 هزار میلیارد ریال دیگر برای تکمیل کل مسکن مهر کشور نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد اعتبار مصوب دولت برای تکمیل مسکن مهر در سال جاری بیان کرد: دولت برای امسال 50 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon