برنامه جذب ماهانه ۲ میلیون بازدید از موزه ارتباطات/ تا پایان هفته دولت بازدید رایگان است

برنامه جذب ماهانه 2 میلیون بازدید از موزه ارتباطات/ تا پایان هفته دولت بازدید رایگان است

خبرگزاری تسنیم: رییس موزه ارتباطات با اشاره به اینکه یکی از اهداف‌مان جذب دو تا سه میلیون بازدیدکننده در ماه است، گفت: اگر نتوانیم این میزان جذب را داشته باشیم، بی‌عرضه‌ایم.

علی اکبر نصرآبادی رییس موزه ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه ساخت بنای فعلی موزه سال 1306 و با دستور میرزا قاسم خان صوراسرافیل شروع شد، اظهار کرد: این بنا بعد از شش سال و با هزینه 536 هزار تومان در سال 1313 افتتاح شد و در اختیار پست قرار گرفت.

وی ادامه داد: افتتاح این ساختمان در آن زمان با تیتر رونمایی از مجلل ترین ساختمان تهران در روزنامه‌ها نقش بست و بعدها با تغییر عنوان وزارتخانه، به پست و تلفن، پست - تلگراف و تلفن و اکنون ارتباطات تغییر نام داد.

او با اشاره به اینکه سال 1366 مرحوم دکتر حبیبی معاون اول وقت دولت با بازدیدی که از این مجموعه داشتند، خواستار تجمیع موزه‌های ایران در این عمارت شدند، گفت: چنین دیدگاهی مصوب هیات دولت شد و در سال 69 علی‌رغم دست خالی بودن با دستور مهندس غرضی، شروع به احداث موزه کردیم. در آن زمان شروع به جمع‌آوری اجناس کردیم و بسیاری را نیز مردم هدیه کردند.

رییس موزه ارتباطات با اشاره به برتر شدن این موزه در سال 88 گفت: از سال 91 به دلیل کوچک‌سازی دولت، سازمان موزه منحل شد و تنها خانمی به شکل نیمه وقت و آبدارچی این موزه شش هزار متری را اداره می‌کردند و بعد از مدتی هم درش بسته شد.

نصر آبادی درباره اینکه چرا وی را مسئول موزه ارتباطات کرده‌اند نیز گفت: در سال 69 که ساخت این بنا شروع شد، عضو هیات مدیره پست بودم. بعد از مدتی به وزارت امور خارجه منتقل شدم و اقای واعظی هم با روی کار آمدن دولت یازدهم با توجه به شناختی که از من و تأکیدی که بر بازسازی موزه داشتند، بنده را مسئول این کار کردند.

او اضافه کرد: موزه را که دیدم غصه‌ام گرفت زیرا تقریبا عمرش را از دست داده بود؛ اولین کاری که کردم موزه را از بال شرقی به غربی آوردیم تا در کنار دروزاه باغ ملی که از جذابیت توریسم برخوردار است قرار گیرد.

رییس موزه ارتباطات گفت: درصدد راه‌اندازی بازار تمبری در زیرزمین موزه هستم.

وی همچنین در ارتباط با تعداد پرسنل مورد نیاز برای پیشبرد اهداف موزه نیز عنوان کرد: به دلیل اینکه جلوی استخدام‌ها توسط دولت گرفته شده، نتوانستم کسی را استخدام کنم در حالیکه حداقل 10 - 15 نفر برای امور تخصصی و راهنما موزه مورد نیاز هستند. در این زمینه باید منتظر مصوبات هیات دولت ماند.

نصر آبادی با اشاره به اینکه بلیت این موزه هزار تومان است، ابراز کرد: تا پایان هفته دولت (هشتم شهریور ماه) بازدید از موزه ارتباطات رایگان است. ساعت کاری ما از وزارت ارتباطات تبعیت می‌کند و به جز روزهای پنجشنبه و جمعه که رسما تعطیل است، همه روزه از ساعت 8 صبح تا 4 عصر میزبان بازدیدکنندگان هستیم.

وی افزود: بلیت موزه برای اطفال، دانش‌آموزان و دانشجویان نصف قیمت است.

او درباره درآمد این موزه عنوان کرد:موزه‌ها اجازه ندارند درآمد داشته باشند و باید عایدی خود را به خزانه دولت واریز کنند. البته یکی از بحث‌های ما این است که مجوزهایی صادر شود تا موزه‌ها بتوانند کسب درآمد کنند.

او افزود: من در حال حاضر نگارخانه‌ چوب سوزی را در این موزه دایر کرده‌ام و همین کار را می‌توان بسط داد تا هنرمندان بیایند و تابلوهای خود را به فروش برسانند و درصدی از آن را به موزه بدهند.

نصر آبادی درباره برآوردش از تعداد بازدیدکنندگان این موزه اذعان کرد: تا الان که این موزه تعطیل بوده اما از این به بعد یکی از اهداف‌مان این است که در ماه حداقل دو سه میلیون بازدیدکننده داشته باشیم که اگر چنین نشود، بی‌عرضه‌ایم.

وی همچنین گفت: اگر عمری باشد و تمام برنامه‌هایم محقق شود، برنامه‌ای بیش از این رقم دارم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک