یارانه‌ مطبوعات تا شنبه آینده واریز می‌شود/ استقبال دولت از نقد عالمانه


یارانه‌ مطبوعات تا شنبه آینده واریز می‌شود/ استقبال دولت از نقد عالمانه

خبرگزاری تسنیم: مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در اردبیل از واریز یارانه‌های مطبوعات تا شنبه آینده خبر داد و گفت: دولت از نقد عالمانه و کارشناسی رسانه‌ها و خبرنگاران به نحو مناسبی استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمدرضا صادق دقایقی پیش در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: سیاست دولت تدبیر و امید این است تا شرایطی فراهم شود که رسانه‌ای به عنوان مجموعه پیام رسان به نحوی مناسب عمل کنند.

وی افزود: دولت از نقد عالمانه و کارشناسی رسانه‌ها و خبرنگاران به نحو مناسبی استقبال می‌کند و تمام تلاش و تاکیدات رئیس‌جمهور بر این مبنا استوار است.

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور گفت: دولت بیمه تکمیلی خبرنگارانی که در حال فعالیت هستند را در دستور کار خود قرار داده ‌و همچنین مبلغی را به صاحبان امتیاز نشریات خواهد تا خبرنگاران خود را بیمه کنند.

وی گفت: حرفه خبرنگاری بسیار سخت است و دولت تمام تلاش و سیاست‌اش بر این است که فضای رفاهی و مالی برای خبرنگاران فراهم شود؛ تشکل‌های صنفی باید با بالندگی بیشتر عمل کنند و دولت از این مجموعه‌ها و تشکل‌های با معیارهای قانونی حمایت می‌کند تا مجموعه‌های موجود تقویت شوند و مجموعه‌های جدید با شکل‌دهی بهتر سازماندهی شوند.

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه به نشریات محلی استان‌های مرزی یارانه‌ای در نظر گرفته شده ‌که اختصاص داده خواهد شد، خاطرنشان کرد: سیاست دولت این است که رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به سوی حرفه‌ای شدن بروند تا فضای آزاد اطلاع رسانی در جامعه به نحو اساسی برای مردم بیان شود.

صادق ادامه داد: خبرنگاران می‌توانند با اطلاع رسانی درست و شفاف‌سازی خدمات دولت، مردم را نسبت به فعالیت‌های دولت آگاه کنند و همچنین نقطه‌نظرات و نقد کارشناسانه مردم را در اختیار دولت‌مردان تدبیر و امید قرار دهند تا دولت بعد از بررسی، این نقدها را در تصمیمات کلان کشور استفاده کند.

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر هجمه‌های صورت گرفته به دولت تدبیر و امید گفت: دولت تمام وظایف قانونی خود را انجام می‌دهد و فعالیت‌های خود را در آئینه قانون و خواسته مردم پیش می‌برد و از روش‌های روانی برای انجام فعالیت خود استفاده نمی‌کند.

وی مهمترین ماموریت دولت تدبیر و امید را پیشرفت و آبادانی کشور عنوان کرد و گفت: کسانی که بخواهند دولت تدبیر و امید را با نقدهای غیرمنصفانه خود تخریب کنند بی‌شک به جایی نمی‌رسند، دولت فقط به ماموریت اصلی خود که خدمت بی‌منت به مردم است عمل می‌کند؛ دولت تلاش می‌کند برنامه‌های اطلاع رسانی خود را به صورت منسجم سازماندهی کند، دولت برآمده تشکیل شده از خواسته مردم است و رسانه‌ها نیز باید در تحقق خواسته مردم تلاش کنند.

صادق اظهار داشت: نظام رسانه‌ای فرصتی است که دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسانه ارائه دهند و ضوابط و معیارهای رسانه باید در چارچوب آرمان‌های نظام با اصول حرفه‌ای باشد و در این حرفه باید از افراد متخصص و کاردان استفاده شود.

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور افزود: سیاست دولت مشارکت کردن دلسوزانه‌ها، خبرگزاری‌ها و نشریات است تا به این ترتیب اهداف عالی نظام مقدس اسلامی صورت گیرد.

وی گفت: یارانه‌های مطبوعات تا شنبه آینده واریز می‌شود، دولت هدفش این است تا شرایطی فراهم کند تا تمامی مشاغل خودشان امورشان را هدایت کنند و نظام اجرایی دولت در پی تحقق این اهداف است.

صادق افزود: ظرفیت‌ها و بالندگی‌های خبرگزاری‌ها و نشریات باید هرچه بیشتر توسعه یابد و برای خبرنگاران آموزش‌های مختلف ارائه شوند تا با این حرفه خود به نحو مناسب عمل کنند و براساس معیارهای قانونی به اهداف خطیر خود در راستای توسعه کشور و تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران عمل کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon