پلیس فرگوسن از سلاح‌های سبک نظامی علیه معترضان استفاده می‌کند

پلیس فرگوسن از سلاح‌های سبک نظامی علیه معترضان استفاده می‌کند

خبرگزاری تسنیم: یک فعال ضد جنگ تاکید کرد پلیس در شهر فرگوسن ایالت میسوری از تجهیزات و جنگ افزارهای نظامی علیه اعتراضات مدنی نسبت به کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم "گری کاندون" در مصاحبه با ریانوستی تصریح کرد: چیزی که در فرگوسن در حال وقوع است نتیجه این ذهنیت است که خشونت مشکلات را حل و فصل می کند. 13 سال جنگ جامعه ما را نظامی کرده است. ما می بینیم تجهیزاتی که برای استفاده از میدان نبرد و جنگ طراحی و ساخته شده اکنون در خیابان های ما علیه شهروندان غیر نظامی به کار برده می شود.

بر اساس این گزارش رئیس گروه "کهنه سربازان برای صلح" در ادامه افزود: ما کهنه سربازانی هستیم که به عنوان ماموران خشونت به دولت آمریکا خدمت کرده ایم. به ما ابزارها و قدرت لازم داده شده بود تا جان دشمن را بگیریم و بهانه کافی برای گرفتن جان انسان های بیگناه را به خاطر دولت آمریکا داشتیم. ما سوء استفاده از قدرت و استفاده بیش از حد از زور را درک می کنیم.

اعتراضات در شهر فرگوسن نسبت به قتل مایکل براون نوجوان سیاه پوست آمریکایی که به دست پلیس کشته شده است همچنان ادامه دارد.

اکثر 21 هزار ساکن شهر فرگوسن سیاه پوست هستند و در 8 شب گذشته این شهر صحنه تظاهرات اعتراض آمیز کسانی که اکثر آنها سیاه پوست بوده علیه ماموران پلیسی که اکثر آنها سفید پوست بوده اند، است.

برخی ساکنان فرگوسن بر این باورند که مرگ براون نمادی از رفتار ناعادلانه ای است که با سیاه پوستان توسط اقلیت سفید پوست در این شهر می شود.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت