۱۵درصد از وزن دولت باید به بخش خصوصی منتقل شود


15درصد از وزن دولت باید به بخش خصوصی منتقل شود

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه ۱۵درصد از وزن دولت و اقتصاد باید کوچک و به بخش خصوصی منتقل شود،گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰درصد بودجه کشور به هزینه‌های جاری دولت تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محسن جلال‌پور در نشست راهکارهای خروج غیرتورمی از رکود اقتصادی که در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، اظهار کرد: بسته پیشنهادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود باید به نحوی اجرا شود که در نهایت منجر به نگاه صحیح و درست اقتصادی شود.

وی بیان کرد: مسائل و سوالات زیادی در راستای اجرای بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود مطرح است که باید به این سوالات پاسخ داد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: مسئله این است، اگر این دوره خروج از رکود را بگذرانیم آیا اقتصاد توسعه گرایی خواهیم داشت .

جلال پور با بیان اینکه تدوین‌گران این بسته امید زیادی دارند که در سالهای 94 و 95 به جایی برسیم که 4سال قبل قرار داشتیم، گفت: اینکه آیا اقتصاد ما در 4 سال قبل و نزدیک به آن سالم بوده یا خیر و آیا بازگشت به آن اوضاع شرایط را بهترمی‌کند یا خیر، مشاور اقتصادی رئیس جمهور به این مسئله پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نگاه درستی به اقتصاد شود همه دلسوزان کشور از بسته شدن چاه‌های نفت خوشحال شده و آن را راه چاره‌ای برای ادامه حیات اقتصادی خواهند دانست.

توجه به سیاست های اصل 44 در حد ابلاغیه و شعار ماند

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه توجه به بخش خصوصی باید اولویت ما در این نگاه اقتصادی باشد، تصریح کرد: واگذاری کارها به بخش خصوصی همان مسئله‌ای است که رهبر انقلاب در سال‌های گذشته در بخش توجه به سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی به آن توجه داده بودند که هیچ وقت توسط مدیران مورد توجه قرار نگرفت و در حد شعار و ابلاغیه باقی ماند.

جلال‌پور افزود: در تمام بندهای بسته پیشنهادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود باید حمایت از بخش خصوصی و تسهیل امور بخش خصوصی از اولویت خاصی برخوردار باشد.

کوچک کردن دولت برای رشد اقتصاد الزامی است

وی اظهار کرد: باید همزمان با توجه کردن به بخش خصوصی، کوچک کردن دولت و جلوگیری از کاهش اشتغال  به عنوان نقاط پررنگ این بسته پیشنهادی مطرح باشد و برای سالهای بعد به عنوان دستور العملی قابل اجرا باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه 15درصد از وزن دولت واقتصاد را باید کوچک کرده وبه بخش خصوصی منتقل کنیم افزود: این در حالی است که در حال حاضر بیش از 80درصد بودجه به هزینه‌های جاری دولت تعلق می‌گیرد .

جلال‌پور، گفت: قطعا روزی می‌رسد که در افزایش تولید ناخالص داخلی کشور بخش خصوصی وپیمانکاران آن حضور خواهند داشت.

با توجه به مسئله اشتغال نمی‌توان به مبانی اقتصادی توجه کرد

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: در شرایطی که مشکلاتی چون اشتغال و بیکاری در جامعه مطرح است انتظار اینکه به مسائل بنیادی اقتصاد پرداخت شود، بسیار زود است.

وی با اشاره به بسته کاری دولت در پایان امسال و سال آینده گفت: در این بسته بعد از سالها به شکل مکتوب و نظرخواهی از همه نظرات مطرح در کشور به ویژه بخش خصوصی استفاده شد.

جلال‌پور با تشکر از دولت برای نگاه خاصش به بخش خصوصی اظهار کرد: در این بسته باید به ظرفیت‌های بخش خصوصی در صنعت و صادرات و حوزه معادن بیش از حوزه پتروشیمی توجه شود.

خروج از شرایط رکود به اجماع همه بخش‌های کشور نیاز دارد

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: با توجه به شرایط رقابتی ظرفیت‌های پتروشیمی در دنیا و امکان رقابت کمتر ایران با دیگر کشورها، باید به رقابت پذیری در بخش های صادرات ، صنعت و معدن روی آورد.

وی با اشاره به همراهی دولت وکمک بخش خصوصی در اجرای بسته پیشنهادی برای خروج از رکود خاطرنشان کرد: اجرای مواد این بسته نیاز به قوت کار مجریان دارد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon