وزیر پیشنهادی علوم آرامش را به دانشگاه‌ها برگرداند/ دفاع فرجی دانا نمایندگان را قانع نکرد


وزیر پیشنهادی علوم آرامش را به دانشگاه‌ها برگرداند/ دفاع فرجی دانا نمایندگان را قانع نکرد

خبرگزاری تسنیم: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع فرجی دانا نمایندگان را قانع نکرد: گفت: وزیر پیشنهادی رئیس جمهور باید آرامش را به دانشگاه‌ها برگرداند.

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درزنجان با اشاره به استیضاح امروز فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت یازدهم اظهار کرد: مجلس با رای عدم اعتماد خود به فرجی دانا خواستار حاکم شدن آرامش به دانشگاه‌ها شده است.

وی تصریح کرد: موضوع استیضاح فرجی دانا از چند ماه قبل در مجلس مطرح بود و حتی یک ماه نیز به وزیر فرصت داده شد تا انتظارات را برآورده کند ولی وضعیت تغییری نکرد تا اینکه امروز نمایندگان به فرجی دانا رای عدم اعتماد دادند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد فرجی دانا سبب شد استیضاح به صحن کشیده شود، عنوان کرد: در جلسه استیضاح نیز سخنان فرجی دانا نمایندگان را قانع نکرد.

وی ابراز کرد: نمایندگان با 145 رای موافق، 110 رای مخالف و  15 رای ممتنع به فرجی دانا اعتماد نکردند.

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در مورد اظهارات فرجی دانا در اینکه "اختیار تصمیم‌گیری درباره چند مورد از مدیرانم را به لاریجانی واگذار می‌‌کنم" گفت: این اظهارات در مورد اسناد و مدارک و اینکه برای تایید برخی افراد از منابع امنیتی استفاده شود، بود که پیشتر قرار بود این اشکالات برطرف شود که اینطور نشد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور پس از معرفی سرپرست جدید 3 ماه فرصت دارد وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دانشگاه‌ها مراکز علمی هستند و برای اینکه از کشورهای دیگر عقب نمانیم باید آرامش را بر آن حاکم کنیم.

وی با بیان اینکه از وزیر جدیدی که به مجلس معرفی می‌شود درخواست داریم آرامش را به دانشگاه‌ها برگرداند، افزود: ما نمی‌گوییم دانشگاه با مسائل سیاسی کاری نداشته باشد بلکه حرف ما این این است که در دانشگاه سیاسی کاری انجام نشود.

اسماعیلی تصریح کرد: قطعا دانشگاه باید در مسائل سیاسی ورود کند ولی نباید دانشگاه را جولانگاه سیاسی کنیم که با این کار دانشگاه از رقابت علمی با کشورهای دیگر عقب می‌ماند.

وی خاطر نشان کرد: ما باید اتحاد کشور را بالا بیریم، دانشگاه باید به دولت و مسئولان کمک کند، برگشت آرامش به دانشگاه به نفع دانشگاه و دانشجو است و نباید در فضایی که که باید با آرامش در مورد مشکلات نظر دهد جولانگاه سیاسی شده و به رشد علمی کشور صدمه بزند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon