«محله حاجی»؛ جدیدترین اثر ضرابی‌زاده در آستانه چاپ

«محله حاجی»؛ جدیدترین اثر ضرابی‌زاده در آستانه چاپ

خبرگزاری تسنیم: «محله حاجی» عنوان جدیدترین اثر در دست انتشار بهناز ضرابی‌زاده، نویسنده نام‌آشنای حوزه دفاع مقدس، است که قرار است از سوی انتشارات سوره مهر تا پایان شهریور ماه به چاپ برسد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «محله حاجی» عنوان یکی از آثار بهناز ضرابی‌زاده، نویسنده نام‌آشنای حوزه دفاع مقدس است که به عنوان برگزیده سومین دوره جشنواره داستان انقلاب تجلیل شده بود. این اثر روایت بخشی از فعالیت‌های مردم همدان در سال‌‌های پیش از انقلاب است. نویسنده تلاش دارد تا با انتشار این اثر، روایتگر بخش‌هایی از فعالیت‌های انقلابی در شهرستان‌ها باشد.

«محله حاجی» داستان دو نوجوان در سال‌های نزدیک به پیروزی انقلاب را بیان می‌کند. سال‌هایی که همه مردم درگیر تلاش‌های شبانه‌روزی و مقاومت برای پیروزی انقلاب بودند. در این بحبوحه داستان زندگی دو نوجوان که درگیر انقلاب و اعتراضات در شهر همدان می‌شوند، بیان شده است.

ضرابی‌زاده پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم درباره این اثر خود گفته بود: یکی از موضوعات نابی که هر داستان‌نویس می‌تواند در اثر خود به ویژه در موضوع انقلاب به آن بپردازد، وقوع انقلاب و حرکت‌های مردمی در شهرستان‌ها بود. شهرستان‌ها هم از نظر موضوع و هم از منظر فضاسازی قابلیت بالایی در داستان‌پردازی دارد. موضوعات بسیاری در شهرستان‌ها وجود دارد که به آنها توجه نشده است. با توجه به این رویکرد، داستان «محله حاجی» در همدان رخ می‌دهد و در آن وقایع مهم مانند فوت حاج ملا علی همدانی و دیگر حوادث مهم و سازنده در خلال داستان روایت می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران