امیدواریم استیضاح نقطه پایانی بر تلاش‌ها برای سیاسی کاری در فضای علمی باشد

امیدواریم استیضاح نقطه پایانی بر تلاش‌ها برای سیاسی کاری در فضای علمی باشد

خبرگزاری تسنیم: بسیج دانشجویی دانشکده خبر با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: امیدواریم استیضاح نقطه پایانی بر تلاش‌ها برای سیاسی کاری در فضای علمی باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم،بسیج دانشجویی دانشکده خبر با صدور بیانیه‌ای به برخی از مسائل درباره استیضاح وزیر علوم تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در مراسم امروز استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اولین رای عدم اعتماد را شخص رئیس‌جمهور با عدم حضور خویش در جلسه استیضاح به وی داد که حرکتی قابل تحسین در راستای تبری جویی دولت از تندروی‌های انجام شده طی یک سال گذشته در وزارت علوم بود.

آنچه امروز انجام شد، انشاالله خط بطلانی بود بر حاشیه‌سازی‌های طیف تندرویی که با اقدامات هزینه‌تراشانه خویش جلوی توجه یکپارچه دولت به حل مشکلات اقتصادی جامعه و خروج کشور از رکود را گرفته بودند.

امیدواریم دولت محترم برای انتصاب سرپرست و همچنین برای معرفی گزینه‌های تصدی وزارت علوم از چهره‌های متدین، انقلابی و علمی استفاده کند که رفتار و منش آنان در شان مفهوم واژه اعتدال باشد.

آنچه مسلم است کار دانشجویان انقلابی پیرو خط امام به پایان نرسیده است. آنان که در ماه‌های اخیر همه توان و وسع دانشجویی خویش را به کار بستند تا مطالبات جنبش دانشجویی و عموم دانشگاهیان را به گوش دولت، مجلس و جامعه برسانند.

امیدواریم این استیضاخ نقطه پایانی بر تلاش‌ها برای سیاسی کاری در فضای علمی و تبدیل دانشگاه‌های کشور به سنگر مقابله با نظام و دولت باشد.

به‌ راستی آنچه طی یک سال گذشته بر سر دانشگاه‌های کشور آمد جایگزین شدن سیاسی کاری با فعالیت علمی، همچنین حزبی و جناحی عمل کردن به جای تدبیر و شایسته‌سالاری بود.

کاهش رشد علمی کشور مفهوم دیگری بود که ماه‌های ابتدای کار وزارت علوم جدید از آن به عنوان یک خطر یاد می‌شد و هم‌اکنون واقعیتی است که از گزارش‌های رصد وضعیت علمی کشورهای دنیا سر بر آورده است.

به‌ راستی در فضای زنده باد مرده باد به یادگار مانده از دوره دوم خرداد که برخی قصد بازآفرینی آن را داشتند، کسی به فعالیت علمی و ساعت‌ها وقت صرف کردن در آزمایشگاه و کتابخانه وقعی نخواهد نهاد.

سخن دیگر ما با کمیته چهار نفره‌ای است که از خارج از وزارت علوم برای این وزارتخانه حساس برنامه‌ریزی می‌کنند و در سودای بازآفرینی فتنه 78 دیگری هستند. همان کمیته‌ای که جناب آقای فرجی‌دانا وجود آن را در جلسه ماه رمضان وزارت علوم با تشکل‌های دانشجویی تکذیب کرد، ولی به روشنی عنان اختیار وزارت علوم را در اختیار آنان قرار داده بود تا به هر سو که می‌خواستند ببرند.

جنبش دانشجویی همچنان هوشیارانه فضا را دم به دم رصد خواهد کرد و علاوه بر انتظار از دولت برای معرفی گزینه‌های در شان دانشگاه دهه عدالت و پیشرفت، از مجلس هم انتظار دارد با بصیرت انقلابی که شایسته عصاره فضایل ملت می باشد، به شان نظارتی خویش در این امور عمل نماید.

از یاد نمی‌بریم مشکلاتی را که معرفی فرد دخیل در پرونده کرسنت از سوی دولت و رای اعتماد هرچند شکننده مجلس به وی برای کشور درست کرد و به بیان بسیاری از کارشناسان حقوقی میخ آخری بود بر تابوت دفاعیات ایران در دادگاه لاهه، مشکلی که هنوز ابعاد آن مشخص نیست و نمی‌دانیم دقیقا چند میلیارد دلار برای این ملت مظلوم و همیشه در صحنه هزینه در بر خواهد داشت.

همچنین خواستار اعاده حیثت از سه هزار دانشجوی نخبه‌ای هستیم که آبرو و آینده علمی آنان بازیچه دست افرادی قرار گرفت که می‌خواستند با فرار به جلو مطالبات مجلس، جنبش دانشجویی و جامعه از وزیر معذول علوم را به حاشیه ببرند.

آبروی مومن خون مومن است. چه کسی پاسخ مشکلاتی که برای این افراد درست شد و انگ ناروایی که به آنان خورد را خواهد داد.

ما خواستار پیگیری قضایی مسئولان وزارت علوم که لیست کذایی موسوم به بورسیه‌های غیرقانونی را منتشر کردند و همچنین رسانه‌هایی که همسو با آنان "افتضاح طبقه سیزدهم" را رقم زدند هستیم و قطعا تا حصول نتیجه و تشکیل دادگاه پیگیری‌های مستمر خویش را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon