استیضاح فرجی‌دانا نشان داد مجلس به دنبال رفتار جناحی نیست/تقدیر از نمایندگان

استیضاح فرجی‌دانا نشان داد مجلس به دنبال رفتار جناحی نیست/تقدیر از نمایندگان

خبرگزاری تسنیم: قائم‌مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: عدم رای اعتماد به وزیر علوم نشان داد که مجلس به دنبال رفتار جناحی نیست و از اصول به هیچ‌وجه نمی‌گذرد.

لطف‌الله فروزنده قائم‌مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه استیضاح وزیر علوم در مجلس شورای اسلامی و برکناری وی از سمت خود، گفت: ما در جلسه امروز شاهد یک انسجام در بین نمایندگان مجلس بودیم و مجلس با این حرکت نشان داد که بیگانگان نمی‌توانند در امور داخلی ایران دخالت و برای مردم ایران تعیین تکلیف کنند. 

وی افزود: عدم رای اعتماد به وزیر علوم نشان داد که مجلس به دنبال رفتار جناحی نیست و از اصول به هیچ‌وجه نمی‌گذرد و با حفظ انسجام می‌تواند همچنان اعمال قدرت کند. 

قائم‌مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مسئولان بدانند که مجلس یک مجلس اصول‌گراست و نمایندگان نیز باید این رویکرد را تا پایان حفظ کنند، اظهار داشت: نباید یک جریان اقلیت از وضعیت سوء استفاده کند و بین نمایندگان اختلاف و شکاف بیاندازد و حرکت امروز مجلس قابل تقدیر و تشکر بود.

فروزنده به پیام مجلس به رئیس‌جمهور و دولت اشاره کرد و گفت: پیام مجلس به رئیس‌جمهور این بود که ایشان از چهره‌های حقیقتا معتدل برای وزارتخانه‌‌ها استفاده کند و به همان شعار دولت که اعتدال است پایبند باشد و وزرا از فتنه به دور باشند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم نفر بعدی وزارت علوم فردی اعتدالی باشد و در انتصابات خود دقت لازم را داشته باشد و به دنبال آشفتگی کشور نباشد.

قائم‌مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به پیام استیضاح وزیر علوم به سایر وزرای دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: برخی وزرا باید بدانند که اگر این چارچوب‌ها را رعایت نکنند مجلس تعارف با آنها نخواهد داشت و نسبت به رفتار آنها حساس خواهند بود.

فرزنده تصریح کرد: وزرا باید به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب توجه داشته باشند و ضدانقلاب نیز بداند که هیچ خدشه‌ای در این زمینه نمی‌تواند وارد کند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری و هماهنگی بین 3 قوا خاطرنشان کرد: هر 3 قوه باید در عین همکاری و تعامل با یکدیگر پشت سر رهبری حرکت کنند و آرمان‌های انقلاب را دنبال کنند که در این صورت ضدانقلاب و جریان فتنه نیز از صحنه خارج خواهد شد و هر کاری کنند همان آب در هاون کوبیدن خواهد بود.

قائم‌مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اضافه کرد: نیروهای مومن و حزب‌اللهی علیرغم اختلاف سلیقه در حذف جریان فتنه و جنگیدن با استکبارجهانی با هم هماهنگ و همدل هستند و در ارزش‌ها و اصول انقلاب اختلاف نظری ندارند. 

فروزنده در پایان خاطرنشان کرد: حرکت امروز مجلس باید سرآغازی برای تلاش بیشتر دولت در جهت رفع مشکلات اساسی مردم باشد و از مسائل حاشیه‌ای و بی‌ارزش دوری کند و توجه اساسی به مشکلات به خصوص مشکلات اقتصادی داشته باشد. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon