سرمایه‌گذاری موثر در سایه امنیت اتفاق می‌افتد


سرمایه‌گذاری موثر در سایه امنیت اتفاق می‌افتد

خبرگزاری تسنیم: وزیر اطلاعات در اردبیل گفت: سرمایه گذاری موثر در سایه امنیت پایدار اتفاق می‌افتد که در سایه دولت تدبیر و امید این فضا مهیا شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی ‌‌در نشست توسعه و سرمایه گذاری با محوریت امنیت و اقتصاد در اردبیل، اظهار کرد: اصل بر این است که مردم تولیدکننده ثروت باشند تا با بخشی از ثروت خود هزینه های دولت تامین شود، این همان رویکرد تامین مالیات از سوی دولت‌ها است اما این روند در کشور ما بر عکس اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: ما در چند سال گذشته در زمینه اشتغال و کارهای تولیدی با سیاست های غلط و اشتباه فرصت‌های بسیاری را از دست دادیم، افراد جویای کار نتوانستند به شغل پایدار دست پیدا کنند که این خود معضلات جدی را به وجود آورده است.

حجت‌الاسلام علوی افزود: برخلاف کشورهای دیگر که افراد از پیدا کردن شغل در واحدهای صنعتی بخش خصوصی سرخورده و افسرده می‌شوند در کشور ما افراد زمانی که به شغل دولتی دسترسی نمی‌کنند دچار استرس و دغدغه و نگرانی شده و نمی‌توانند دل به کارهای تولیدی و اقتصادی آزاد ببندند.

وزیر اطلاعات از امنیت به عنوان بستر مناسب توسعه همه‌جانبه و سرمایه‌گذاری مولد یاد کرد و گفت: اگر امنیت نباشد سرمایه همچون آهویی است که از دست ما فراری می‌شود در حالی‌که سرمایه‌گذاری بدون امنیت نمی‌تواند تداوم پیدا کند.

وی بیان کرد: همواره در فضای آرام و با امنیت بالا رشد اقتصادی اتفاق می‌افتد و سرمایه‌گذاری‌ها تکثیر می‌شود اما در این بین اصل فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی مورد توجه و دقت نظر است.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: ما نمی توانیم بدون معنویت و فرهنگ دینی بر معضل فقر، گرسنگی، رکود اقتصادی و نا‌امنی‌ها غلبه کنیم، در این اقتصاد پویا و امن تکیه بر فرهنگ دینی صیانت بزرگی را ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام علوی امنیت را حق مردم دانست و گفت: ما نباید دنبال قدرت‌نمایی در عرصه سرمایه‌گذاری و جلب و جذب برخی سرمایه‌گذاران غیرواقعی باشیم بلکه در دین اسلام نیز به سرمایه‌گذاری و دست‌یابی به سود مشروع و واقعی تاکید شده است.

وی با اشاره به تاکید دین اسلام در کسب روزی حلال تصریح کرد: در دین اسلام کسانی ملعون و نفرین شده‌اند که نگاه درست به کسب و کار و تلاش و روزی حلال نداشته است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon