اخبار الساعه: فرانسه و انگلیس خواستار خروج اتباع خود از یمن شدند

اخبار الساعه: فرانسه و انگلیس خواستار خروج اتباع خود از یمن شدند

خبرگزاری تسنیم: پایگاه خبری اخبار الساعه یمن از درخواست فرانسه و انگلیس از اتباع و کارمندان خود برای ترک یمن در سایه اعتراضات مسالمت آمیز گسترده مردم برای درخواست جهت ایجاد تغییرات سیاسی در کشورشان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری اخبار الساعه به نقل از برخی منابع خاص خود نوشت: فرانسه و انگلیس از کارمندان و اتباع خود در یمن خواسته اند که با توجه به احتمال انفجار اوضاع در شهر صنعا پایتخت یمن خاک این کشور را ترک کنند.

این منابع در گفت وگو با اخبار الساعه افزودند: درحالی که برخی هیئت های دیپلماتیک خارجی یمن را ترک کرده اند، برخی دیگر امشب و برخی نیز فردا صبح اقدام به اینکار خواهند کرد.

اخبار الساعه نوشت: وجود یک فروند بالگرد از سه روز پیش در مقر ریاست جمهوری توجه بسیاری از کسانی را که در نشست روز گذشته با عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن حضور داشتند، به خود جلب کرده است.

این پایگاه به نقل از منابع دیگری نوشت: این بالگرد تا روز جمعه در مقر به انتظار رویدادهای روز جمعه باقی خواهد ماند.

به نوشته این پایگاه، برخی دیگر از منابع به احتمال ترک مقر از سوی رئیس جمهور در روز جمعه اشاره کردند.

انتشار این خبر در حالی صورت می‌گیرد که دولت یمن هیئتی بلندپایه که در راس آن معاون نخست وزیر قرار دارد را برای گفت‌و‌گو با رهبران انصار الله روانه استان صعده واقع در شمال یمن کرد.

ضیف الله الشامی عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن با اشاره به تظاهرات هزاران نفری مداوم مردم این کشور برای ایجاد تغییرات سیاسی در کشورشان تاکید کرد: بر سر خواسته‌های برحق مردم یمن سازش نمی‌کنیم و این مردم هستند که مسیر آینده را تعیین می‌کنند.

مردم یمن بویژه در روزهای اخیر با کاهش شدید یارانه دولت به بخش سوخت، دست به اعتراضات گسترده در سراسر این کشور زده و فساد گسترده در دولت و ناتوانی آن در حل معضلات جامعه را محکوم کرده اند.

درهمین راستا، جنبش اعتراضی مردم یمن از روز دوشنبه با مشارکت هزاران نفر آغاز شده است و آنها تا جمعه به دولت مهلت داده اند؛ در غیر این صورت تهدید کرده اند دولت را سرنگون خواهند کرد.

این در حالی است که جمعیت گسترده مردم یمن در حال آماده شدن در اردوگاه‌های اطراف صنعا پایتخت این کشور برای تظاهرات علیه دولت یمن هستند.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله پیش از این به حکومت یمن هشدار داده بود  که اگر به خواسته های مردمی تا روز جمعه پاسخ ندهد، با خیزش مخالفان به منظور سرنگونی روبرو خواهد شد.

در پی هشدار رهبر جنبش انصار الله هزاران یمنی طی دو روز گذشته در خیابان های صنعا پایتخت این کشور عیله سیاسیت‌های دولت تظاهرات کردند.

رسانه‌های غربی قصد دارند تا تظاهرات مسالمت آمیز مردم یمن که در اعتراض به سیاست های دولت این کشور صورت می‌گیرد را تلاش برای اقدام مسلحانه و تصرف صنعا جلوه بدهند.

از سوی دیگر تیپ چهارم ارتش این یمن که مقر آن در صنعا قرار دارد، روز گذشته به منظور بالابردن میزان آمادگی هجومی و اجرای هرگونه اقدام فوری نیروهای این تیپ، به حالت آماده باش در آمد.

درپی اعتراضات گسترده مردم یمن در روزهای جاری، شاه سعودی برای مهار اعتراضات و نجات دولت یمن به تکاپو افتاد و دستور اعطای نفت و پول فوری و بلاعوض به یمن را صادر کرد و همچنین تهدید کرده‌اند که در این کشور دخالت نظامی خواهند کرد.

درهمین راستا، دولت سعودی امروز از طریق رسانه های خود تهدید کرد که برای مقابله با جنبش مردمی به رهبری گروه انصار الله دخالت نظامی در یمن خواهد کرد.

از سوی دیگر، تعدادی از رسانه‌های های یمن امروز از استعفای نخست وزیر این کشور در پی‌گسترش اعترضات مردمی در این کشور خبر دادند اما این خبر هنوز به طور رسمی تائید نشده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت