مناسبات بین روسیه و غرب به دلیل بحران اوکراین شدیدا آسیب دیده است


مناسبات بین روسیه و غرب به دلیل بحران اوکراین شدیدا آسیب دیده است

خبرگزاری تسنیم: یک پروفسور برجسته سوئیسی با تاکید بر اینکه مناسبات بین روسیه و غرب در سایه بحران اوکراین به شدت آسیب دیده است گفت که مدتهای طولانی زمان نیاز است تا این مناسبات به حالت معمول خود برگردد.

پروفسور دکتر "آندرس کاپلر" مورخ سوئیسی و از اساتید بازنشسته در زمینه تاریخچه شرق اروپا در دانشگاه وین اتریش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که روسیه در واکنش به تحریم های غرب به دلیل بحران اوکراین ممنوعیت واردات برخی اقلام اساسی از غرب را مد نظر قرار داده است و آیا چنین روندی به تشدید اختلافات منجر نمی شود گفت: این درگیری ها احتمالا بالا می گیرد اما نه به دلیل تحریم های متقابل روسیه.

این پروفسور برجسته سوئیسی در ادامه در پاسخ به این پرسش که پوتین با تصمیم خود برای ممنوعیت واردات مواد غذایی از غرب چه سیگنالی به این بلوک فرستاد گفت: پوتین نشان داد که می خواهد رویاروی غرب بایستد و بدون توجه به مصرف کنندگان روسی کاری را عینا تلافی کند.

این کارشناس مسائل اروپای شرقی در ادامه تحریم های غرب علیه روسیه در جریان بحران اوکراین را اقدامی درست ارزیابی کرده و در پاسخ به این پرسش که آیا خطر مداخله نظامی روسیه در شرق اوکراین وجود دارد گفت: مداخله روسیه مدتی است که وجود دارد. اما احتمال تهاجم رسمی نیروهای روسیه به اوکراین وجود ندارد. اما این امر امکان دارد اگر ارتش اوکراین از کوره در برود و به نوبه خود علیه تاسیسات یا گروه های روسی حمله ور شود.

این پروفسور سوئیسی در ادامه در پاسخ به این پرسش که شما مناسبات آینده بین روسیه و غرب را در چنین شرایطی چگونه ارزیابی می کنید گفت: مناسبات بین روسیه و غرب به شدت آسیب دیده است و مدتها طول می کشد تا به وضعیت نرمال و معمولی برگردد.

وی در بخش پایانی گفتگو در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما برای راه حل این بحران چیست گفت: روسیه باید ارسال نیرو و سلاح از طریق مرزها به اوکراین را خاتمه دهد و اوکراین هم باید حسن نیت خود را در قبال این اقدام با در پیش گرفتن کارهایی از قبیل استقلال جدایی طلبان و در نظر گرفتن قانون زبان و غیره نشان دهد.

گفتگو : زکیه شریعتمدار تهرانی

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت