عمران الزعبی: هیچ گونه همکاری امنیتی و اطلاعاتی رسمی با آمریکا و اروپا نداریم

عمران الزعبی: هیچ گونه همکاری امنیتی و اطلاعاتی رسمی با آمریکا و اروپا نداریم

خبرگزاری تسنیم: عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد، این کشور هیچ گونه همکاری امنیتی و اطلاعاتی رسمی با آمریکا و اروپا ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت که رایزنی ها برای تشکیل کابینه دولت جدد همچنان در سوریه ادامه دارد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه وائل الحلقی نخست وزیر این کشور را بار دیگر به تشکیل دولت مامور کرد.

وی با اشاره به بحران غزه بار دیگر از مقاومت فلسطین حمایت کرد و گفت: ما از مقاومت و ملت فلسطین حمایت می‌کنیم. غزه با توطئه‌ای بزرگ روبرو است.

عمران الزعبی افزود : ما نقش مصر را در غزه زیر نظر داریم و منتظرم نتایجی هستیم که در غزه به دست خواهد آمد.
وزیر اطلاع رسانی سوریه در عین حال به موضع برخی از کشورها در قبال جنگ غزه اشاره کرد و گفت: اموال قطر نمی‌تواند رفاه را برای مردم غزه به همراه بیآورد و دوحه و آنکارا سوخت هواپیماهای اسرائیل را تامین می‌کنند.

وی با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ترکیه و پیروزی رجب اردوغان گفت: با رسیدن اردوغان به قدرت تغییر در ترکیه صورت نخواهد گرفت و ما منتظر واکنش این کشور در مورد تصمیم بین المللی علیه داعش هستیم.

وی افزود: سوریه داعش و گروههای تروریستی را در داخل خاک خود تعقیب می‌کند و این تعقیب و گریز به خارج از مرزهای کشیده نمی‌شود.

وزیر اطلاع رسانی سوریه به تغییر دولت عراق اشاره کرد و گفت: موضع عراق با رفتن مالکی تغییر نمی‌کند چرا که تهدید تروریستی یکی است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان