بسیاری از خبرنگاران سوری توسط شبه نظامیان گروگان گرفته شده‌اند

بسیاری از خبرنگاران سوری توسط شبه نظامیان گروگان گرفته شده‌اند

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه خبرنگاران سوریه تاکید کرد که خبرنگاران سوری غالبا قربانی حملات شبه نظامیان می شوند و تعداد زیادی از آنها توسط تروریست ها گروگان گرفته شده اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانوستی، الیاس مراد رئیس اتحادیه خبرنگاران سوریه تصریح کرد: "ما ،خبرنگاران سوری، هدف جنایات تروریست ها قرار گرفته ایم، تروریست هایی که تعداد زیادی از خبرنگاران را ربوده و کشته اند و بسیاری از نمایندگان رسانه های خبری را مورد حمله قرار داده اند."

وی در ادامه افزود: این اتحادیه اخیرا نامه ای به اتحادیه خبرنگاران عرب ارسال کرده و خواستار فشار این سازمان به کشورهای متعدد کمک کننده به گروه های تروریستی که اقدام به ربودن خبرنگاران می کنند، شده است.

مراد تاکید کرد: اتحادیه خبرنگاران سوری قتل جیمز فولی خبرنگار آمریکایی را محکوم می کند. این خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز از نوامبر 2012 میلادی در سوریه ناپدید شده بود. روز چهارشنبه داعش فیلمی را منتشر کرد که نشان می دهد این خبرنگار سربریده شده است.

این فیلم با عنوان "پیامی به آمریکا" مردی را که ظاهرا خبرنگار آمریکایی است نشان می دهد که به صورت بی رحمانه و وحشیانه ای توسط یک شبه نظامی داعش که با لهجه ای انگلیسی صحبت می کند سر بریده شده است. داعش این اقدام را به تلافی حملات هوایی آمریکا در شمال عراق انجام داده است.

مراد در پایان گفت: ما به شدت اعدام هر خبرنگاری را محکوم می کنیم و متاسف هستیم که خبرنگاران فارغ از ملیت آنها هدف شکنجه قرار می گیریم.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان