وزیر توسعه آلمان: قطر داعش را تسلیح و تأمین مالی می‌کند

وزیر توسعه آلمان: قطر داعش را تسلیح و تأمین مالی می‌کند

خبرگزاری تسنیم: وزیر توسعه آلمان گفته دولت قطر از گروه تروریستی داعش حمایت تسلیحاتی و مالی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «گرد مولر»، وزیر توسعه کشور آلمان روز چهارشنبه اظهار کرد دولت قطر گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شامات یا داعش که بخش‌هایی از شمال عراق را اشغال کرده است را تأمین مالی می‌کند.

  خبرگزاری رویترز اظهارات آقای مولر را اینگونه گزارش داد: «این نوع درگیری‌ها و این نوع بحران‌ها همیشه سبقه تاریخی دارند... سوالی که باید پرسید این است که چه کسی سربازان داعش را تسلیح و تأمین مالی می‌کند؟ کلیدواژه‌ای که در اینجا وجود دارد، قطر است.»

آقای مولر در این باره توضیح بیشتری نداده است و یک سخنگوی دولت آلمان گفته وی در حال بررسی این نکته است که آیا اظهارات آقای مولر دیدگاه رسمی دولت برلین است یا خیر.

خبرگزاری رویترز در این گزارش از دیپلمات‌ها خواسته درباره نقش دولت قطر در تسلیح و تأمین مالی گروه داعش توضیح دهند. دیپلمات‌ها و منابعی از مخالفان سوریه می‌گویند که قطر در عین حال که از شورشی‌های مورد حمایت غرب، پشتیبانی می‌کند، از بخش‌های افراطی‌تر مخالفان هم حمایت کرده است.

چندی پیش نیز «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق، قطر و عربستان را به حمایت مالی و نظامی از گروه تروریستی داعش متهم کرده بود.قطر همچنین حامی اصلی گروه تروریستی «جبهه النصره» در سوریه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان