هزینه شکل‌گیری جریان‌های انحرافی از بیت‌المال مسلمانان تأمین می‌شود


هزینه شکل‌گیری جریان‌های انحرافی از بیت‌المال مسلمانان تأمین می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار کردستان گفت: دشمن از درون جامعه اسلامی، جریان های انحرافی را شکل داده و آنها را تقویت می‌کند و هزینه این رویکرد از بیت‌المال مسلمانان تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ کشور ما و منطقه خاورمیانه است.

وی با بیان این که جنگ تحمیلی در بین جنگ های بزرگ دنیا ویژگی های خاصی دارد گفت: این جنگ در شرایطی آغاز شد که تحلیل دشمن بر این اساس بود که نظام حاکم نظامی برخاسته از یک انقلاب نوپا است و یارای مقاومت در برابر دشمن را ندارد.

استاندار کردستان با یادآوری آغاز جنگ ایران و عراق در سی و یکم شهریور ماه سال 59 و چشم داشت صدام به خاک ایران با حمایت استکبار جهانی خاطرنشان کرد: شهدا و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس ارزش های بسیار والایی آفریدند و ما امروز میراث دار آنان هستیم.

وی با اشاره به این که با بزرگداشت هفته دفاع مقدس و مراسم مختلف هرگز قادر نیستیم پاسخگوی ایثارگری های آن دوران باشیم گفت: برگزاری اینگونه مراسم بیشتر نیاز خود ماست که خود را بیازماییم برای این که ببینیم چقدر با آرمان ها فاصله داریم و چقدر توانستیم از آن شهامت ها و شجاعت ها درس بگیریم.

زاهدی به اوضاع خاورمیانه اشاره کرد و افزود: امروز هدف اصلی از اتفاقات منطقه خاورمیانه، رسیدن به منافع اقتصادی، تسلط به منابع نفتی و  پاره پاره کردن خاورمیانه است تا بدین وسیله رژیم صهیونیستی در برابر اتحاد مسلمین بیمه شده و این اتحاد که می تواند برای رژیم صهونیستی بسیار خطرناک باشد را از بین ببرند.

وی با اشاره به رویکرد گذشته استکبار که حضور مستقیم و حمله نظامی بود گفت: رویکرد نظامی روشن و شفاف بود و همه می توانستند با آن مقابله کنند اما رویکرد امروز استکبار، مزورانه است و بدون حمله مستقیم مسلمانان را به جان هم می اندازد.

استاندار کردستان افزود: امروز دشمن از درون جامعه اسلامی، جریان های انحرافی را شکل داده و آنها را تقویت می‌کند و هزینه این رویکرد از بیت‌المال مسلمانان تامین می‌شود همانگونه که دلارهای نفتی کشورهای مسلمان، هزینه‌های گروه تروریستی داعش را تامین می‌کند.

وی با یادآوری این که دشمن با این رویکرد توانست ارتش سوریه را که قوی ترین ارتش در همسایگی اسرائیل بود به یک جنگ فرسایشی وارد کند تصریح کرد: خسارات مادی ناشی از این جنگ ها قابل جبران است اما خسارات معنوی آن که کینه های دامنه دار میان گروه های مختلف است قابل جبران نیست.

زاهدی افزود: گروهک تروریستی داعش به هیچ جریان و گروهی رحم نمی‌کند و حملات خود را از فلوجه و نینوا و کرکوک و موصل که مناطق عرب نشین هستند آغاز کرده و سپس مناطق کردنشین را آماج حملات قرار داد.

وی گفت: نمایش چهره خشن از اسلام مهم ترین هدف حرکت گروه داعش است که این رویکرد خسارت بزرگی برای جهان اسلام به دنبال دارد.

استاندار کردستان با اشاره به ضرورت ادامه راه شهدا تاکید کرد: نباید تصور شود که همیشه دوران آسودگی است بلکه باید هر لحظه منتظر وقوع جنگ بود و در کنار آمادگی رزمی، آمادگی روحی و اجتماعی نیز ایجاد شود.

وی با بیان اینکه امروز ایران خود سازنده سلاح است افزود: در دوران جنگ تحمیلی ما وارد کننده سلاح بودیم و با وجود مشکلات و آسیب های فراوان در آن دوران توانستیم دشمن را شکست دهیم.

زاهدی جنگ تحمیلی ایران و عراق را تنها جنگی دانست که در آن ذره ای از خاک کشور جدا نشد و  دشمن نتوانست به هدف خود که اشغال سرزمین و سرنگونی نظام بود دست یابد.

وی خواستار همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی با ستاد برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس شد تا مراسم هفته دفاع مقدس هرچه باشکوه‌تر برگزار شود و تاکید کرد: سعی شود برنامه‌هایی که ارائه می شود نوآوری و خلاقیت در آن وجود داشته باشد و برا ی جوانان جاذبه‌های بیشتری ایجاد کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon