برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس کردستان با مشارکت نسل جوان


برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس کردستان با مشارکت نسل جوان

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: مشارکت نسل جوان در برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس به منظور آشنایی بیشتر آنها با رشادت‌های رزمندگان مهمترین ویژگی برنامه‌های امسال است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمدرضا شرفبیانی شامگاه چهارشنبه در جلسه برنامه‌ریزی ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مشارکت نسل جوان در برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس به منظور آشنایی بیشتر آنها با رشادت‌های رزمندگان مهمترین ویژگی برنامه‌های امسال است.

وی گفت: در ایام هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این ایام، از طریق ستاد مرکزی راهیان نور کشور, 2 یادواره برگزار می‌شود که پیش درآمد برنامه‌های دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان مجموعه برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس را استانی و شهرستانی اعلام و خاطرنشان کرد: در برنامه های شهرستانی، فرمانداران، رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس هستند و در ارتباط با برنامه های استانی کمیته های 8 گانه تشکیل می‌شود.

وی کمیته نظامی امنیتی، بانوان، ایثارگران، ورزش و جوانان، روستایی، فرهنگی و اطلاع رسانی، علمی و مراکز دانشگاهی و پشتیبانی را به عنوان مجموعه کمیته های هشت گانه ستاد نام برد.

شرفبیانی برگزاری همایش حمایت حقوقی از مصدومان شیمایی، برگزاری رژه نیروهای مسلح با مسئولیت ارتش و برگزاری یادواره شهدا در روستاهای پایگلان سروآباد و سیرانبند بانه را به عنوان برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در کردستان اعلام کرد.

وی همچنین عطرافشانی گلزار شهدا، نواختن زنگ مقاومت در همه مدارس استان و دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را به عنوان سایر برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس نام برد و افزود: تمامی کمیته‌ها ملزم هستند که تا تاریخ 14 شهریور ماه، برنامه های خود را به ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس ارائه دهند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان خاطرنشان کرد: با لحاظ درگیری‌هایی که در منطقه وجود دارد امسال شرایط متفاوتی حاکم است و باید فضاسازی استانی و ارائه حماسه های ماندگار برای جوانان در هفته دفاع مقدس صورت گیرد.

پس از این جلسه پیکر دو شهید گمنام که در منطقه جزیره مجنون تفحص شده‌اند با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و جمعی از مسئولان استانی به صورت نمادین در کنار آرامگاه شهدای گمنام سنندج تشییع شد و سپس برای خاک سپاری به شهر دزج قروه منتقل شدند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon