سردار عراقی: هر اسیر، سفیری برای اسلام و جمهوری اسلامی بود

سردار عراقی: هر اسیر، سفیری برای اسلام و جمهوری اسلامی بود

خبرگزاری تسنیم: جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: حضور شخصی مانند ابوترابی در میان اسرا باعث افزایش روحیه و دعوت آنها به صبر و استقامت بود؛ هر کدام از این اسیران یک سفیر برای اسلام و جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همایش اجر صبر در راستای تجلیل از آزادگان و خانواده‌‌هایشان شب گذشته 29 مردادماه با حضور سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه، حجت‌الاسلام ابوترابی‌ نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس و جمعی از مسئولان فرهنگی و لشکری منطقه 16 در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

سردار عراقی در ابتدای سخنان خود با اشاره به خاطره‌ای از علی‌اکبر ابوترابی سید آزادگان جایگاه ارزشمند و تأثیرگذار وی را در عرصه اسارت توصیف کرد و گفت: حضور شخصی چون علی‌اکبر ابوترابی در میان اسرا موجب افزایش روحیه آنها و دعوت به صبر و استقامت بود. اسرا هر کدامشان یک سفیر برای اسلام و جمهوری اسلامی بودند. آنها توانستند با اعتقاد قلبی به آیه (ان مع العسری یسری) سختی‌ها را تحمل کرده و به سعادتمندی دست یابند.

وی ادامه داد: علی‌اکبر ابوترابی تماش تلاش خود را کرد تا به سر منزل مقصود برسد. او انسانی بسیار ساده‌زیست بود؛ زمانی که من فرمانده لشکر علی‌ابن‌ابوطالب بودن با او برخورد بیشتری داشتم. او حتی تا پایان آخرین روز عمر خود یکبار هم از مادیات و امکانات دنیایی بهره‌ای نگرفت. او سرباز حقیقی امام زمان (عج) و حقیقتاً انتظار امام را می‌کشید. عاقبت در این راه نیز جانش را تقدیم حضرت حق کرد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه سخنانش با اشاره به حوادث اخیر غزه تصریح کرد: دشمن و رژیم غاصبگر صهیونیستی با استفاده از هواپیماهای غول‌پیکر و تانک‌هایی که همه‌جا را یکدست صاف می‌کند و اشراف اطلاعاتی به یک سرزمین 320 کیلومتر مربعی غزه را به یک سرزمین سوخته تبدیل کرده است اما حتی همین مردم مسلمانی که در مقابل اینها قرار دارند نبرد و استقامت را از آزادگان جمهوری اسلامی فرا گرفتند. در میان لشکر دشمن چون انسان خدامحوری وجود ندارد همه تکیه‌شان بر ابزار است. وقتی صحنه جنگ تغییر کند آنها در مبارزه خود وا می‌مانند.

سردار عراقی با تأکید بر اینکه رزمندگان جمهوری اسلامی در شرایط مختلف نبرد توانستند قدرت‌سازی کنند، اظهار داشت: رزمندگان ما در درگیری‌های مختلف با دشمنان مختلفی همچون اشرار، منافقان، فدائیان ضدخلق و ... توانستند با تسلط بر قدرت‌سازی به راحتی در صحنه‌های جدید تصمیم‌گیری کنند و در 8 سال دفاع مقدس با وجود آنکه هیچگونه آمادگی برای جنگ وجود نداشت استقامت کرده و به پیروزی برسند.

وی در ادامه سخنانش افزود: ما در 8 سال دفاع مقدس توانستیم به تنهایی در برابر ارتش استکباری جهان بایستیم. رمز این موفقیت این بود که ما انسان‌محور بودیم و این لشکر از انسان‌هایی بود که امام آنها را تربیت کرده بود و توانستیم در تمام صحنه‌های تهدید و نبرد قدرت‌سازی کنیم. همین امروز هم در نقاط مختل کشور همچون جنوب‌شرقی و شمالغربی نیروی زمینی سپاه هنوز درگیر است. سپاه الحمدالله به برکت خون شهدا توانسته قدرت‌سازی کند و ضدانقلاب را که از خاک دشمن عزم حرکت داشته در همان خاک دشمن بزند. یا ضدانقلاب‌هایی که در نقطه غربی کشور بودند تا 100 کیلومتری داخل کشور هم خود را رسانده بودند و کشورهای مرز غربی از قدرت این ضدانقلاب‌ها می‌ترسید اما جمهوری اسلامی امروز با اقتدار در ارتفاعات پیرانشهر مسلط است. ارتفاعاتی که تا به حال هیچکس به آن دست نیافته است. این امنیت جز نعمت‌های الهی است که در سایه مقاومت آزادگان حاصل شده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: امروز امنیت پایدار و با ثبات نظام جمهوری اسلامی به برکت وجود آزادگان است. امیدواریم با مقاومت و همراهی مسئولان بتوانیم مشکل معیشت و اقتصاد را نیز حل کنیم که این مهم در سایه حفظ ارزش‌های اسلامی محقق می‌شود. 35 سال است که با شعار نه شرقی نه غربی انقلاب کرده‌ایم اگر بخواهیم سربلندی، آزادی و امنیت داشته باشیم شرط آن داشتن ارزش‌های اسلامی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران