یدیعوت آحارونوت نام رهبران حماس که اسرائیل در صدد ترور آنان است را منتشر کرد

یدیعوت آحارونوت نام رهبران حماس که اسرائیل در صدد ترور آنان است را منتشر کرد

خبرگزاری تسنیم: روزنامه یدیعوت آحارونوت اسرائیل، فهرستی از نام اعضای سرشناس جنبش حماس و گردانهای القسام را منتشر کرده و نوشت: اسرائیل در صدد است چنانچه فرصتی فراهم شود، این افراد راترور کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت شب گذشته فهرستی از نام اعضای سرشناس جنبش حماس و نیز گردانهای عزالدین قسام را منتشر کرده و نوشت: اسرائیل در صدد است در صورت فراهم شدن فرصت، این افراد را ترور کند.

در این فهرست نام محمد الضیف فرمانده القسام نیز دیده می شود.

رهبران حماس از چشم اسرائیل پنهان مانده اند

اما الیور لیوی خبرنگار صفحه فلسطین این روزنامه، گفت که اسرائیل از زمان آغاز حمله اخیر به غزه موسوم به صخره سخت در تلاش بود با ترور شخصیت های سرشناس حماس، دستاورد راهبردی را برای خود به ثمر بنشاند اما تا کنون در تحقق این هدف ناکام مانده است زیرا فرماندهان حماس تا عمق زیادی زیر زمین پنهان شده اند تا طعمه اسرائیل نشوند.

لیوی یادآور شد که هدف اصلی اسرائیل در غزه اسماعیل هنیه است از همین رو در همان روزهای نخست حمله به غزه، منزل او هدف جنگنده های اسرائیلی قرار گرفت.

به گفته وی این در حالی است که هنیه در سال 2004 به همراه تعدادی از فرماندهان حماس از تلاش نیروهای اسرائیلی برای ترور، جان سالم به در برد.

لیوی با اشاره به اینکه محمود الزهار فرمانده حماس، دو تن از فرزندان خود را در عملیات ترور که اسرائیل برای او طراحی و اجرا کرد، از دست داد، یادآور شد که اسرائیل بارها برای ترور الزهار  تلاش کرد ومایل است او را در بین کشته شدگان ببیند.

به نوشته یدیعوت احارانوت، مروان عیسی معاون فرمانده کل گردانهای قسام که در پی مجروح شدن محمد ضیف فرمانده کنونی این گردانها را برعهده دارد، از جمله افرادی است که نام او در فهرست مزبور آمده است.

تلاش اسرائیل در سال 2006 برای ترور او ناکام ماند و آرزو می کند که شاهد نفس های پایانی او باشد.

اما رائد العطار از فرماندهان گردان های القسام در رفح از دیگر افرادی است که نام او جز افرادی است که اسرائیل در صدد ترور آنان است.

اسرائیل در جریان حمله به غزه تلاش کرد که العطار را به قتل برساند اما زمانی که منزل او هدف بمباران قرار گرفت، جان سالم به در برد.

العطار در عملیات ربودن گلعاد شالیت در سال 2006 مشارکت داشت.

اسرائیل همچنین منزل محمد ابوشماله معروف به ابوخلیل را که از فرماندهان تیپ جنوبی غزه و مسئول تونل ها در رفح است، هدف حمله قرار داد.

اما احمد غندور معروف به ابوانس و خالد المنصور فرمانده شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در غزه نیز از جمله افرادی هستند که نام آنان درا ین فهرست ذکر شده و منزل آنان هدف حملات اسرائیل قرار گرفت.

آحارونوت در پایان گزارش خود با اشاره به نام ایمن نوفل او را فرمانده گردانهای القسام در مرکز غزه معرفی کرده و نوشت: نوفل مسئول انفجار شش سال پیش در مرز مصر بود و مدتی نیز در زندانهای مصر در بازداشت به سر برد اما در جریان حوادث و ناآرامی هایی که منجر به سرنگونی حسنی مبارک شد، از زندان گریخت.

این در حالی است که ساعتی پیش گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس از به شهادت رسیدن 3 تن از فرماندهان خود در حملات هوایی اسرائیل به منزل آنان در تل السلطان خبر داد.

این 3 فرمانده برجسته حماس محمد ابوشماله، محمد برهوم و رائد العطار نام داشتند که در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در شرق رفح به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت