استیضاح فرجی‌دانا برخاسته از متن نمایندگان بود/ مجلس در تعامل با دولت است


استیضاح فرجی‌دانا برخاسته از متن نمایندگان بود/ مجلس در تعامل با دولت است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم یزد با بیان اینکه استیضاح فرجی‌دانا برخاسته از متن مجلس بود که اکثریت نمایندگان نیز از آن استقبال کردند، گفت: مجلس در تعامل با دولت است و استیضاح مانعی برای تعامل نیست.

محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در خصوص استیضاح رضا فرجی‌دانا اظهار داشت: پیام این استیضاح این است که دانشگاه و تولید علم و فناوری برای ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این مسئله به‌عنوان مهم‌ترین بستر فرهنگی و فرهنگ‌سازی در جامعه، احتیاج به آرامش دارد و نباید پای جریان‌های سیاسی به دانشگاه باز شود که خدای ناکرده آرامش تولید علم را برهم بزنند یا آن را دچار رکود کنند.

وی با بیان این‌که متأسفانه برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب در این ماجرا بداخلاقی کردند، تصریح کرد: آنها باید در رفتار و مشی خود تجدیدنظر کنند. این مشی و رفتار هیچ‌گونه توجیهی ندارد و جایگاه آنها را پایین می‌آورد. استفاده از پول بیت‌المال در راستای ایجاد اختلاف و تهمت و افترا زدن، کار صوابی نیست. بهتر بود که بدون فضاسازی و همراه شدن با رسانه‌های بیگانه، اجازه می‌دادند که استیضاح در یک فضای منطقی مطرح شود تا نتیجه مطلوب به دست آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که برخوردهای تخریب‌گرانه، به این مسئله سرعت بخشید، خاطرنشان کرد: آقای وزیر می‌توانست یک ماه پیش به تعهدات خود عمل کند و اجازه ندهد استیضاح مطرح شود. نمایندگان با کسی پدرکشتگی ندارند و فقط به‌دنبال تحقق سیاست‌های نظام هستند. مجلس برای دولت ریل‌گذاری می‌کند تا دولت بتواند برنامه‌های خود را پیش ببرد.

جوکار با بیان این‌که مجلس نهم، مجلسی یک‌پارچه است ادامه داد: وقتی مجلس در موضوعی به نتیجه رسید، بر آن اساس عمل خواهد کرد؛ نه جناح‌بازی در کار است و نه سیاسی‌کاری. استیضاح برخاسته از متن نمایندگان بود. برخی رسانه‌ها، افراد و فراکسیون‌ها به‌دنبال این بودند که  استیضاح را سیاسی و جناحی معرفی کنند اما این مسئله واقعیت نداشت و استیضاح به‌خوبی انجام شد و رأی بالایی هم آورد.

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر علوم لطمه‌ای به تعامل مجلس و دولت نمی‌زند، گفت: این استیضاح منشأ تعامل بیشتر دولت و مجلس در انتصابات و اجرای برنامه‌ها باشد تا اهداف برنامه پنجم توسعه را تحقق بخشد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon