حل مشکلات در عرصه بین‌المللی نیازمند افزایش توان اقتصاد داخلی است


حل مشکلات در عرصه بین‌المللی نیازمند افزایش توان اقتصاد داخلی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی در قم گفت: برای حل مشکلات کشورمان در عرصه بین‌المللی باید توان ایران را در حوزه اقتصاد داخلی افزایش بدهیم و حرکت جامعه به سمت رونق تولید داخلی، نیازمند ورود رسانه‌ها به حوزه اقتصاد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی لاریجانی صبح امروز در مراسمی از زحمات اصحاب رسانه و مطبوعات قم تقدیر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم، اظهار کرد: اطلاع رسانی به موقع و صحیح، از وظایف مهم رسانه‌هاست و نظم زندگی امروز براساس این شکل از اطلاع رسانی شکل می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر رسانه‌ها دارای اهمیت زیادی هستند و به عنوان رکن مردم سالاری به شمار می روند و در واقع با فعالیت صحیح رسانه ای، دموکراسی به غنای لازم می رسد.

لاریجانی با تقدیر از زحمات اصحاب رسانه در قم، تصریح کرد: قم دارای اهمیت زیادی در زمینه اطلاع رسانی است و اصحاب رسانه باید اهمیت فعالیت در قم را مد نظر داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت شهر قم گفت: امروز معارف علوم دینی از شهر قم منتشر می شود و این شهر مرکز جهان تشیع است و ما در شهر قم با حساسیت های ویژه ای مواجه هستیم.‏

وی تصریح کرد: کار خبرنگاران کار مهمی است و باید اصحاب رسانه از مسائل روز جامعه آگاه باشند، چون برخی اوقات نوشته های یک خبرنگار در رویدادهای منطقه‌ای و جهانی تاثیر‌گذار است.

لاریجانی چالش امروز جامعه را اقتصاد دانست و افزود: برای حل مشکلات کشورمان در عرصه بین‌المللی باید توان ایران را در حوزه اقتصاد داخلی افزایش بدهیم و حرکت جامعه به سمت رونق تولید داخلی، نیازمند ورود رسانه‌ها به حوزه اقتصاد است.

وی تصریح کرد: درگیری‌ها برای رسانه‌ها همیشه جذاب است، اما باید رسانه‌ها برای پرداختن به این مسائل، باید مصلحت جامعه را هم در نظر بگیرند و پرداختن به اختلافات به نفع کشور نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش رسانه‌ها بیان کرد: رسانه‌ها در بحث مردم‌سالاری نقش بارزی دارند و یکی از ارکان مردم‌سالاری، رسانه‌ها هستند و این دو از هم قابل تفکیک نیستند، در نظام مردم سالاری، مردم با رای خودشان دولت را تعیین می‌کنند و اگر مردم رای شان را سنجیده بدهند، دموکراسی بهتری شکل می‌گیرد و اگر رسانه‌ها خوب عمل کنند، غنای دموکراسی بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon